TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Paryż ma 15 tys. hulajnóg do wynajęcia
PAP InfoBike.pl - Opublikowano: 15.07.2019 12:30:43
Paryż o ekspansji hulajnóg: plaga czy eko rozwiązanie? fot. Taxify

W ciągu niespełna roku w Paryżu liczba elektrycznych hulajnóg do wynajęcia doszła do 15 tysięcy. Młodzi ludzie uważają je za doskonały ekologiczny sposób przemieszczania się. Jednak wielu mieszkańców Paryża uznaje je za plagę.

Według prognoz wkrótce liczba hulajnóg osiągnąć może 40 tysięcy, czemu stara się zapobiec samorząd stolicy Francji. Szczególnym powodzeniem cieszą się u młodych ludzi, którzy uważają, że to środek lokomocji praktyczny, rozrywkowy i do tego ekologiczny. Okazało się jednak, że hulajnoga jest pojazdem powodującym bałagan w ruchu miejskim i do tego niebezpiecznym – w Paryżu było już wiele wypadków, w tym jeden śmiertelny.

Przepisy o hulajnodze

Francuski kodeks drogowy nie wspomina o hulajnodze. Nie ma też odpowiedniego prawa, które pozwoliłyby na wprowadzenie przepisów w sprawie parkowania i poruszania się na hulajnogach. Ma na nie pozwolić ustawa o mobilności, którą parlament Francji powinien uchwalić na jesieni.

W tej sytuacji władze Paryża wezwały w maju firmy wynajmujące hulajnogi i użytkowników do podporządkowania się "kodeksowi dobrego zachowania". Od 7 lipca karze się grzywną za jazdę po chodnikach i pozostawianie hulajnóg w miejscach do tego nieprzeznaczonych.

Niektóre firmy wzięły sobie ten "kodeks" do serca i w kampanii na wiatach autobusowych wzywają użytkowników, by jeździli po ścieżkach rowerowych, uważali na pieszych i parkowali w odpowiednich miejscach. Jak twierdzą eksperci od ruchu miejskiego, robią to, obawiając się zakazu działalności.

Zbyt wiele

To uzasadnione. Kilka dni temu Christophe Najdovski, zastępca mera Paryża do spraw transportu, powiedział, że "choć kilku operatorów zawiesiło działalność i liczba hulajnóg spadła z 20 tys. do 15 tys., w stolicy wciąż jest ich zbyt wiele". Poinformował, że po wejściu w życie ustawy o mobilności magistrat ogłosi przetarg i pozwoli na działalność tylko dwóm, najwyżej trzem firmom. Przed "zawieszeniem", o którym mówił wicemer, było ich 12.

Od jesieni w Paryżu obowiązkowe będzie ograniczenie prędkości tych pojazdów do 20 km/godz. i 8 km/godz. na ulicach, gdzie zakazany jest ruch kołowy.

Brak prawnych ram powoduje, że - jak utrzymują paryscy urzędnicy - "samorząd ma związane ręce". I podają przykład podparyskiego Levallois-Perret, gdzie porzucone byle jak hulajnogi systematycznie odprowadzano na parking policyjny. Ponieważ jednak robiono to bez podstaw prawnych, tamtejszej radzie miejskiej grożą sprawy sądowe.

Miejskie pozwy

Grożą one również Paryżowi. Mecenas Michel Benezra, obrońca kilku przechodniów przewróconych przez hulajnogi, zapowiedział, że przygotowuje pozew przeciw miastu, gdyż "nie stworzyło odpowiednich warunków, pozwalających na stosowanie tej metody przemieszczania się".

Odrzucając zarzuty, jakoby miasto było odpowiedzialne za hulajnogową anarchię, mer stolicy Francji Anne Hidalgo obiecuje, że kłopoty znikną, gdy sprawę regulować będzie kodeks drogowy, a samorządy będą miały prawo do wprowadzania przepisów. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hulajnoga
Francja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....