TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Paryż bez samochodów, tylko piesi i rowery? To całkiem realna perspektywa.
INFORMACJA PRASOWA InfoBike.pl - Opublikowano: 22.06.2020 16:35:06
Paryż bez samochodów, tylko piesi i rowery? To całkiem realna perspektywa.

Obecna mer Paryża, Anne Hidalgo, zapowiada, że jeśli zostanie wybrana na kolejną kadencję, mocno zmieni układ sił na ulicach. Pozbędzie się z nich większości pojazdów spalinowych, by udostępnić je pieszym i rowerzystom – ci ostatni w 2024 roku mogliby się poruszać po absolutnie całym mieście.


Wielu kierowców uważa, że problem korków dałoby się rozwiązać, gdyby poszerzyć ulice o dodatkowe pasy. Jednak takie eksperymenty pokazywały, że większa przepustowość jezdni prędzej czy później okazywała się zbyt mała – ulice zatykały się, bo, paradoksalnie, były zachęcająco szerokie.


Dlatego w tej chwili spora część świata idzie w przeciwnym kierunku: próbuje odzyskać przestrzeń oddaną we władanie samochodom i przekazać ją pieszym i rowerzystom wspomaganych komunikacją miejską. Mer Paryża, Anne Hidalgo, uczyniła z tego element kampanii wyborczej w walce o reelekcję. Już zamknęła ulice nad Sekwaną, by udostępnić je niezmotoryzowanym mieszkańcom miasta. Postawiła też na budowę ścieżek rowerowych.

Efekt był zaskakujący: ruch w mieście zmalał po raz pierwszy od 1940 roku.


Hidalgo chce, by przestrzeń okupowaną dziś przez samochody – stoją one naprawdę wszędzie, czasem zderzak w zderzak, a kierowcy potrafią przepychać innych lekkimi puknięciami – przeznaczyć na tereny zielone oraz trakty piesze i rowerowe. Paryż miałby się stać "miastem 15 minut", z możliwością dotarcia w każde ważne miejsce w ciągu kwadransa. Oczywiście bez samochodu.


Dostawy miałyby się odbywać z wykorzystaniem elektrycznych wózków i rowerów cargo. Auto stałoby się najwolniejszym i najmniej wygodnym środkiem transportu.

Odwróciłby się zatem kierunek (tj. zwrot wektora) rozwoju miast, który dziś wydaje się naturalny, a który wziął się z poważnego lobbingu amerykańskich producentów samochodów mniej więcej 100 lat temu. Właśnie wtedy pieszych zaczęto spychać pod ściany budynków, by dać więcej miejsca "samochodom, które przecież są szybsze".





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
droga
rower
Paryż

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....