Piąty sezon rowerów miejskich Opole Bike dobiegł końca. Kolejny rok z rzędu w Opolu udało się utrzymać wysokie natężenie wypożyczeń i rejestracji nowych użytkowników: w ciągu dziewięciu ostatnich miesięcy było ich odpowiednio blisko 60 i 3 tysiące. Ponadto miało miejsce 2 tysiące wynajmów rowerów familijnych, które do systemu włączono w czerwcu.
59 018 wypożyczeń oraz 2 689 rejestracji nowych użytkowników to wynik 274 dni tegorocznego sezonu Opole Bike. W całej historii rowerów miejskich w Opolu (inauguracja: 15.06.2012), 17 638 zarejestrowanych rowerzystów skorzystało z wypożyczalni 293 649 razy.
- Opole Bike było jednym z pierwszych samoobsługowych systemów, jakie zostały uruchomione w naszym kraju. W bieżącym sezonie Opole ponownie znalazło się w peletonie innowacji ? jako prawdopodobnie pierwsze miasto na świecie zaoferowało swoim użytkownikom dostęp do rowerów cargo w obrębie publicznej sieci wypożyczalni. Mieszkańcy od początku czerwca skorzystali z pojazdów o charakterze familijnym i bagażowym blisko dwa tysiące razy ? mówi Tomasz Wojtkiewicz, Prezes operatora systemu, firmy Nextbike Polska.
Dziesięć rowerów "Opole Bike Family" trafiło do użytku z początkiem czerwca. Jest ich dziesięć i każdym można przewieźć czwórkę dzieci lub ładunek o maksymalnej wadze 100 kilogramów. Łączna liczba wypożyczeń na zakończenie sezonu to 1 992. Średni czas pojedynczego wynajmu wynosił 45 minut i 47 sekund. Najczęściej z "Opole Bike Family" korzystano w soboty i niedzielę, kiedy dochodziło do ponad 40 procent ich wynajmów w skali całego tygodnia.
Średni czas wypożyczenia standardowego roweru Opole Bike w tym sezonie wynosił z kolei 19 minut i 15 sekund. Na prawie 60 tysięcy wynajmów, darmowych było około 85 procent.
Opolanie najchętniej korzystali z rowerów:
-
W skali miesiąca: w czerwcu ? 11 202 wypożyczenia. To jeden z najlepszych wyników miesięcznych w całej historii systemu.
-
W skali tygodnia: we wtorki, środy i czwartki ? po ponad 16 procent wynajmów.
-
W skali doby: w godzinach 15:00 ? 17:00, kiedy dochodziło do blisko 19 procent wypożyczeń z całego dnia.
Najaktywniejszy rowerzysta od 1 marca odnotował 385 wynajmów (śr. 1,4 na dzień). Rower cieszący się największą popularnością (numer 60166) był wypożyczany 561 razy (śr. 2 na dzień).
W sezonie 2016 opolanie po raz kolejny mieli do dyspozycji 16 stacji i 164 standardowe rowery publiczne. W tej liczbie punktów mieści się 15 wypożyczalni miejskich oraz lokalizacja przy CH Karolinka, uruchomiona na zasadach stacji sponsorskiej.
Teraz cała flota rowerowa zostanie przewieziona do specjalnego magazynu, gdzie w przerwie zimowej przejdzie dokładny przegląd i zostanie poddana konserwacji oraz niezbędnym pracom serwisowym. Opole Bike wróci ponownie do użytku w marcu 2017 roku.
Rowerowe ciekawostki z pięciu sezonów Opole Bike (2012-2016):
-
Rowerzyści miejscy przejechali ok. 650 tysięcy kilometrów (dla porównania: odległość z Opola do Nowego Jorku w linii prostej to 6,7 tysiąca kilometrów)
-
Spalili około 48 milionów kalorii (klasyczny pączek z marmoladą to 300 kalorii)
-
Ograniczyli emisję CO2 do atmosfery o około 160 000 kilogramów (średnia emisja CO2 na dystansie 1 kilometra pokonywanego samochodem osobowym to 140 gramów)
Najpopularniejsze stacje wypożyczeń:
Plac Wolności: 13,51% wszystkich wypożyczeń
Uniwersytet ? Oleska: 9,42%
Politechnika ? Sosnkowskiego: 9,02%
Najpopularniejsze stacje zwrotów:
Plac Wolności: 14,72% wszystkich zwrotów
Uniwersytet ? Oleska: 8,89%
Politechnika ? Sosnkowskiego: 8,29%
Najpopularniejsze trasy:
"Uniwersytet ? Oleska" ? "Politechnika ? Sosnkowskiego"
"Politechnika ? Sosnkowskiego" ? "Uniwersytet ? Oleska"
"Plac Wolności" ? "Niemodlińska ? Spychalskiego"
"Niemodlińska ? Spychalskiego" ? "Plac Wolności"
"Wyspa Pasieka" ? "Plac Wolności"
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.