TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Opinie Zielonego Mazowsza do projektów ul. Górczewskiej i Pułkowej
HTTP://WWW.ZM.ORG.PL/?A=OPINIE-140114 Aleksander Buczyński - Opublikowano: 17.01.2014 10:28:34
Opinie Zielonego Mazowsza do projektów ul. Górczewskiej i Pułkowej
Do: Inżynier Ruchu m.st. Warszawy, Biuro Drogownictwa i Komunikacji. Opinie przesłane 2014.01.14.Stacja metra Księcia Janusza / GórczewskaW nawiązaniu do spotkania 10 stycznia 2014 r. w siedzibie BDiK i przedstawionego projektu przebudowy ul. Górczewskiej w ramach budowy stacji C6 (Księcia Janusza) II linii metra, opracowanego przez firmę Metroprojekt, przedstawiamy nasze uwagi i wnioski do ww. projektu –pisze Aleksander Buczyński z Zielonego MazowszaUwagi ogólne1. Podstawowym błędem w założeniach projektu jest wzmacnianie roli ul. Górczewskiej jako ścieku komunikacyjnego, z pominięciem innych funkcji jakie powinna pełnić ulica. Utrzymanie przekroju 2x3 pasy ruchu z dodatkowymi pasami przed skrzyżowaniam, zatokami autobusowymi, betonowym pasem dzielącym i dodatkową jezdnią parkingową oznacza, że ponad 40 m z szerokości pasa drogowego poświęcone zostało dla pojazdów samochodowych. W konsekwencji:a. pieszym, którzy powinni mieć priorytet w obszarze węzła przesiadkowego, pozostają symboliczne chodniczki, miejscami zawężane poniżej 2 m szerokości użytecznej;b. ruch rowerowy rozwiązany jest w sposób, który będzie generować wiele konfliktów;c. brak miejsca na zieleń.2. Należy zauważyć, że:- Wola należy do dzielnic Warszawy o najwyższych stężeniach szkodliwych substancji w powietrzu, m.in. typowych dla transportu samochodowego dwutlenku azotu i pyłów. Na mapach Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska niemal 2/3 powierzchni Woli oznaczono jako tereny, na których stężenie dwutlenku azotu jest szkodliwe dla zdrowia, na niemal 100% powierzchni występują przekroczenia norm pyłu zawieszonego PM10. Przyczynia się do tego przewymiarowana infrastruktura drogowa, generująca nadmierny ruch samochodowy w dzielnicy i przez dzielnicę;- Wola ma już obwodnicę ekspresową, a ciąg ulicy Górczewskiej obsługiwany będzie przez wysokowydajny transport publiczny jakim jest metro. Nie ma zatem uzasadnienia dla utrzymywania ul. Górczewskiej w standardzie de facto autostrady miejskiej.3. Wskazane byłoby wyciągnięcie wniosków z obecnej realizacji centralnego odcinka metra (w szczególności kwestii ul. Świętokrzyskiej i Targowej). Projekt budowy metra powinien być połączony z koncepcją docelowego wyglądu ulicy nad nim, nie ograniczać się do kosmetycznych poprawek. W przypadku ul. Górczewskiej (stacje metra Moczydło i Księcia Janusza, wentylatornia V07, w przyszłości także stacja Wola Park) powinno to być przynajmniej zwężenie jezdni w kierunku centrum do 2 pasów ruchu na odcinkach objętych przebudową, wprowadzenie w to miejsce infrastruktury rowerowej. W połączeniu z istniejącym odcinkiem drogi dla rowerów między ul. Deotymy a al. Prymasa Tysiąclecia udrożni to przejazd rowerem po południowej stronie ul. Górczewskiej w kierunku centrum. Jednocześnie ograniczy to dopływ samochodów do centrum na kierunku, na którym wybudowano metro, co stanowić będzie wzorcowe pod względem spójności rozwiązanie transportowe, zawierające zarówno element marchewki (metro jako sprawny transport publiczny, wygodny dojazd rowerem jako transport indywidualny) jak i kija (trudniejszy dojazd samochodem - zwężenie jezdni). Odzyskane miejsce pozwoliłoby na zaprojektowanie wokół stacji metra przestrzeni o charakterze reprezentacyjnym, lokalnych centrów dzielnicy. Uwagi szczegółowe4. Nietrafionym pomysłem są wspólne ciągi pieszo-rowerowe w rejonie stacji metra, w miejscu, w którym można się spodziewać bardzo dużego ruchu pieszych. Należy zapewnić możliwość przejazdu rowerem po południowej stronie ul. Górczewskiej poprzez zaprojektowanie wydzielonej drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów kosztem jednego pasa ruchu w kierunku centrum. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wyznaczenie pasa rowerowego o szerokości 1,5 m i zwężenie przy tym jezdni o 1,5 m (poszerzenie pasa zieleni lub chodnika), ale możliwe jest też utrzymanie istniejącego przekroju ze zmianą szerokości i oznakowania pasów: między skrzyżowaniami 2x pasy ruchu 3,5 m + pas rowerowy 2,0 m;przed skrzyżowaniami pas do skrętu w lewo 3,0 m + 2x pasy ruchu 3,5 m + pas rowerowy 2,0 m.5. Wnosimy o rezygnację z zatok autobusowych. Zatoki te zabierają miejsce pieszym w rejonie, w którym jest ono szczególnie potrzebne, ze względu na znaczenie stacji metra jako węzła przesiadkowego. Postulat jest tym bardziej istotny, jeżeli II linia metra będzie rozbudowana według zasady 3+3, co oznacza że stacja Księcia Janusza przez lata będzie stacją końcową linii.6. Po stronie północnej w rejonie budynku Górczewska 90 proponujemy wprowadzić ruch rowerowy w projektowaną jezdnię serwisową. Pozwoli to odsunąć ruch rowerowy od przystanku autobusowego i wyjścia z metra. Jezdnia serwisowa powinna być wykonana w technologii nawierzchni asfaltowej.7. Uwaga jw. w rejonie przystanku Jana Olbrachta 02, budynku Górczewska 104 i dalej na zachód.8. Należy doprojektować brakujące przejazdy dla rowerów na skrzyżowaniach z ul. Góralską i Jana Olbrachta.9. Nie do zaakceptowania jest zawarte w opisie projektu stwierdzenie o wykonaniu ścieżki rowerowej z kostki betonowej. PułkowaW nawiązaniu do spotkania 10 stycznia 2014 r. w siedzibie BDiK i przedstawionego projektu obsługi komunikacyjnej obiektów zlokalizowanych na działce nr 42, 182, 29 obręb 7-10-07 przy ul. Pułkowej w Warszawie, opracowanego przez Pracownię Projektową K-D, informujemy że negatywnie opiniujemy prowadzenie ruchu pieszego i rowerowego w rejonie projektowanego parkingu wspólnym ciągiem pieszo-rowerowym. Postulujemy:A. Wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdnię serwisową z dopuszczeniem niej dwukierunkowego ruchu rowerów i wykonanie projektowanego obok ciągu jako chodnika;lubB. Wykonanie wydzielonych drogi dla rowerów i chodnika.Ponadto:1. Niedopuszczalne jest przerywanie ciągłości trasy rowerowej przejściami dla pieszych.2. Infrastruktura piesza i rowerowa powinna zachowywać ciągłość nawierzchni i poziomu niwelety w miejscach, gdzie przecina zjazdy prywatne (bramowe) i publiczne (na parking). 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
Zielone Mazowsze
uwagi
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....