TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

NextBike z gigantycznym kontraktem na MEVO
InfoBike.pl - Opublikowano: 18.06.2018 13:16:49
Mieczysław Gołuński, burmistrz Kartuz wręczył Małgorzacie Dzięcioł z zarządu spółki NB Tricity misia w kaszubskim stroju. fot. Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

System Roweru Metropolitalnego Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot Mevo dysponujący ponad 4. tysiącami elektrycznych jednośladów będzie największym takim systemem na świecie – twierdzi przyszły operator, spółka Nextbike Polska. Ma ruszyć jesienią.

W poniedziałek, 18 czerwca, przedstawiciele 14 samorządów należących do Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMG-G-S) oraz spółki Nextbike Polska, która w przetargu została wyłoniona jako przyszły operator systemu, podpisali umowę na budowę Systemu oraz na zarządzanie i eksploatację Systemu przez 78 miesięcy od daty uruchomienia całego systemu.

Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy spółki Nextbike Polska powiedział dziennikarzom, że na Pomorzu powstanie "największy system roweru elektrycznego na świecie". "Jesteśmy przed dużym wyzwaniem logistycznym, żeby zapewnić – w naszej ocenie – najnowocześniejszy system rowerowy w Europie" – tłumaczył. Zaznaczył, że będzie to pierwszy w kraju system roweru elektrycznego, który będzie funkcjonował przez cały rok.

Pomorski system będzie miał 4080 rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będą dostępne w 14 gminach. Poza Trójmiastem będą to: Tczew, Pruszcz Gdański, Rumia, Reda, Puck, Władysławowo, Żukowo, Kartuzy, Stężyca, Somonino i Sierakowice.

Wyjaśnił, że "dzięki wspomaganiu elektrycznemu zasięg roweru będzie większy" – dodał. Zaznaczył, że "w całej Polsce spółka mówi, że rower miejski jest do wykorzystania na pierwszych, ostatnich kilometrach podróży, a tutaj ten czas się znacznie wydłuży". Dla porównania podał, że średnio przejechanie rowerem elektrycznym 5-6 km wymaga tyle samo wysiłku, co pokonanie 1-2 km na standardowym jednośladzie.

"My zachęcamy do tego, żeby ten rower wykorzystywać w połączeniu z komunikacją publiczną, bo wtedy on wzmacnia konkurencyjność komunikacji wobec prywatnych samochodów" – tłumaczył. Przyznał, że głównym celem spółki jest zachęcenie do podróżowania rowerem i komunikacją publiczną tych osób, które obecnie korzystają z własnego samochodu.

18 listopada mają być uruchomione 1224 jednoślady, czyli ok. 30 proc. systemu. Pozostałe pojazdy zostaną uruchomione 1 marca przyszłego roku we wszystkich gminach. Rower będzie można wypożyczyć i zostawić na jednej z 660 stacji postoju. Pogorzelski wyjaśnił, że najprostszą i najwygodniejszą formą wypożyczenia pojazdu będzie aplikacja mobilna w smartfonie.

Kierownik budowy Systemu Roweru Metropolitalnego, Krzysztof Perycz-Szczepański poinformował, że w systemie abonamentowym opłata miesięczna nie będzie mogła być wyższa niż 10 zł. "W tej cenie użytkownik otrzyma każdego dnia 90 minut na przejazdy, a po przekroczeniu tego limitu opłata za minutę jazdy wyniesie 5 groszy" – powiedział. Zaznaczył, że "będzie to najtańszy system roweru elektrycznego w Europie".

Marszałek województwa pomorskiego, Mieczysław Struk ocenia, że system, chociaż jest duży, może być niewystarczający. Podał, że na terenie metropolii mieszka ok. miliona osób. Przewiduje, że "potrzeby na pewno będą większe, zwłaszcza przy tak niskich opłatach". "System roweru Mevo najprawdopodobniej będzie się rozwijać" – dodał.

Zwrócił uwagę, że już teraz inne pomorskie gminy "wpisują się w samorządowy program rozbudowy ścieżek rowerowych, łączących z obszarem metropolitalnym". "To jest niezwykle atrakcyjne, żeby z Mierzei Wiślanej dojechać do Trójmiasta rowerem wspomaganych elektrycznie" – podkreślił.

Władze samorządowe zaznaczają, że budowa systemu ma się przyczynić do zwiększenia mobilności podróżnych i stworzenia atrakcyjnej alternatywy wobec komunikacji samochodowej. Intencją samorządów jest uzupełnienie oferty transportu publicznego o system roweru miejskiego, który ma być wykorzystywany nie tylko do celów rekreacyjno-turystycznych, ale przede wszystkim jako kolejny środek transportu.

Na realizację Systemu OMG-G-S zabezpieczył kwotę 56,5 mln zł brutto (w tym 23,6 mln zł na dostawę Systemu oraz 32,9 mln zł na świadczenie usługi zarządzania i eksploatacji Systemu przez 78 miesięcy). Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower miejski
MEVO
NextBike
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....