TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

NextBike schodzi z MEVO: 7 pytań użytkowników
InfoBike.pl - Opublikowano: 30.10.2019 15:30:15
NextBike schodzi z MEVO: 7 pytań użytkowników

System Roweru Metropolitalnego MEVO ruszył w marcu br. i szybko zdobył popularność wśród mieszkańców czternastu gmin. Z winy dotychczasowego operatora systemu - NB Tricity - zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot był zmuszony rozwiązać umowę na obsługę MEVO.

Co dalej? Oto najważniejsze informacje dla użytkowników MEVO od OMGSS:

1. Dlaczego odstępujemy od umowy na MEVO?

Jest to jedyne wyjście, by uratować ideę roweru metropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronić środki publiczne przeznaczonych na finansowanie tego projektu. Projekt zostaje zawieszony do czasu uporządkowania sytuacji prawnej. Rowery zostaną zabezpieczone - czasowo nie będzie można z nich korzystać. Będziemy pracować nad nowymi rozwiązaniami, aby móc nadal udostępniać mieszkańcom Rower Metropolitalny. Jesteśmy zdeterminowani, aby projekt taki istniał i rozwijał się. Rozpoczyna się zabezpieczenie rowerów, przekazanie aplikacji do OMGGS. OMGGS przygotuje także audyt pojazdów i aplikacji.

2. Czy będzie można korzystać z rowerów MEVO?

Niestety nie, jednoślady zostaną zabezpieczone i sprawdzone. Pracujemy nad rozwiązaniami, które pozwolą wrócić do systemu roweru publicznego. Będziemy informować o kolejnych decyzjach. Właścicielem rowerów, które teraz znajdują się na naszych ulicach jest obszar metropolitalny OMGGS.

3. NextBike obiecuje zwrot pieniędzy za niewykorzystane abonamenty

Pieniądze na korzystanie z Mevo były wpłacane przez użytkowników na konto NextBike, na podstawie umowy z tą firmą. Zgodnie z obietnicą firmy NextBike mieszkańcy, którzy wpłacili środki na abonamenty i nie wykorzystali ich, odzyskają swoje pieniądze.

4. Podwykonawcy - co dalej?

Wiemy, że odstąpienie od umowy na system Mevo to też wyzwania dla firm - jesteśmy w kontakcie z podwykonawcami Next Bike, będziemy z nimi współpracować, bo oni znają system i nasze rowery. Oferujemy wsparcie prawne kontrahentom Next Bike, pomożemy w sporze prawnym.

5. Co dalej z rowerem publicznym?

Szukamy rozwiązań, nie chcemy dziś przesądzać, jak to będzie wyglądać od strony formalnej. Na pewno chcemy, aby jak najszybciej oddać rower publiczny mieszkańcom Metropolii, ponieważ jest to projekt przez nich bardzo oczekiwany. Przez ostatnie miesiące mieszkańcy OMGGS pokazali, jak bardzo potrzebują roweru, dlatego zależy nam na kontynuowaniu projektu. Aktualnie trwa poszukiwanie najlepszych rozwiązań, aby uruchomić system i żeby rowery znów pojawiły się na ulicach miast i gmin. O wszystkich nowych krokach będziemyinformować na bieżąco.

6. Dlaczego czekano z decyzjami do momentu, gdy cały system jest praktycznie gotowy, a nie rozwiązano umowy po zaistnieniu pierwszych przesłanek?

Rower Metropolitalny jest kluczowym projektem dla Metropolii. Zarząd OMGGS mając świadomość oczekiwań ze strony mieszkańców, a także popularności systemu, oferował wsparcie firmie NBTricity tak długo, jak istniała realna szansa na wdrożenie II etapu i osiągnięcie wymaganych parametrów obsługi systemu, bez zagrożenia bezpieczeństwa wydatkowania publicznych pieniędzy. W momencie, w którym to zagrożenie stało się realne, a działania NB nie rokują nadziei, Zarząd podjął jedyną możliwą decyzję.

7. Jakie kolejne kroki podejmie OMGGS w związku z powierzonym zadaniem?

Zarząd OMGGS jest zdeterminowany, aby mieszkańcy metropolii mogli korzystać z dużej i sprawnej floty rowerów publicznych. Dlatego też opracowywane są scenariusze działania, mające na celu:

Kontynuację użytkowania i obsługi 1224 rowerów. Będziemy dążyć do tego, aby możliwie najszybciej udostępnić pojazdy i aplikację mieszkańcom. Potrzebne są nowe rozwiązania formalne i techniczne umożliwiające powrót funkcjonalności systemu.

Będziemy także pracować nad tym, aby - zgodnie z pierwotnymi założeniami - poszerzać system w przyszłości. Należy pamiętać, że system to nie tylko rowery, stacje i aplikacja, ale także działania operacyjne – przede wszystkim naprawy i relokacja rowerów. Z pewnością trzeba będzie wyłonić nowego operatora. Dziś priorytetem jest uratowanie tych zasobów, które Obszar Metropolitalny już nabył i zabezpieczenie dotąd niewydatkowanych, ale przeznaczonych na Mevo środków pochodzących z budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Mieszkańcy będą informowani na bieżąco o proponowanych i przyjętych rozwiązaniach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower miejski
Mevo
NextBike
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....