Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nawet 300 km torowisk na trasy rowerowe

infobike
18.08.2016 17:22
0 Komentarzy

Od 250 do 300 km nieczynnych traskolejowych może zostać zaadoptowanych na trasy rowerowe wwojewództwie śląskim. Obecnie trwaj ich audyt, którego wynikipoznamy pod koniec tego roku.

Przegląd szlaków dawnej koleipiaskowej rozpoczął się od przejazdu jednym z odcinkówprowadzących od Bytomia, przez Rudę Śląska do Zabrza. W wyjedzieoprócz Aleksandra Kopii, oficera rowerowego województwa śląskiego,wziął udział Tomasz Pelc ze stowarzyszenia Rowerowe Katowice,które zaangażowane jest w audyt szlaków w województwie śląskim? informuje Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.

Velo Silesia

Dziesięciokilometrowy odcinek pokazałpotencjał i możliwości pomysłu, jakim jest połączenie miastwojewództwa siecią dróg rowerowych, które zakłada program ?VeloSilesia?. Trasa łącząca jedne z najgęściej zaludnionych izurbanizowanych miast w Polsce wiedzie po zalesionych i atrakcyjnychrekreacyjnie terenach. Takie usytuowanie sprawia, że drogi mogłybyspełniać jednocześnie funkcje rekreacyjne z komunikacyjnymi,ukazując przy tym industrialny charakter regionu.

Cele i etapy audytu

Wynikiem rozpoczętego właśnie audytuma być stworzenie mapy trasy rowerowej przebiegającej przezwojewództwo śląskie. W pierwszym etapie zinwentaryzowane będąnieczynne trasy kolejowe możliwe do wykorzystania pod budowę drógdla rowerów oraz wytyczony zostanie wstępny schemat ich przebiegu.Następnie wytyczony szlak zostanie zweryfikowany pod kątem stanutechnicznego, w jakim znajduje się obecnie, a takżeformalno-prawnych możliwości zagospodarowania tras i infrastrukturykolejowej na potrzeby tras rowerowych.

Do 300 km tras rowerowych

Po przeprowadzonym audyciezaproponowane zostanie ok. 250-300 km szlaków, które potencjalniemogą zostać zaadaptowane na trasy rowerowe. Wyniki audytu majązostać przedstawione pod koniec roku.

Komentarze