TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

MIR o rowerowych śluzach i kontrapasach
PAP - Opublikowano: 27.10.2014 13:22:18
MIR o rowerowych śluzach i kontrapasach
Trwają prace nad kolejnymi rozporządzeniami do znowelizowanych przepisów o ruchu drogowym. Rowerzyści czekają m.in. na uregulowanie kwestii tzw. śluz i dwukierunkowego ruchu rowerów na ulicach jednokierunkowych.  –„Trwają prace nad rozporządzeniami dotyczącymi kwestii części drogi przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów;na końcowym etapie są niezbędne wymagania wobec pasa ruchu dla rowerów' –mówił ostatnio wiceminister infrastruktury i rozwoju Adam Zdziebło, odpowiadając w Sejmie na pytania przewodniczącej Parlamentarnej Grupy Rowerowej Ewy Wolak i Marka Hoka z PO. Wiceminister podkreślił, że zmiany uwzględniają postulaty organizacji rowerowych, a robocze spotkania z udziałem pełnomocnika ministra infrastruktury odbywały się m. in. we wrześniu i październiku br. Przypomniał, że ostatnich latach wprowadzono nowe pojęcia - np. przyczepy rowerowej, dopuszczono też wyprzedzanie przez rowerzystę z prawej strony wolno jadących pojazdów. Według prezesa stowarzyszenia Miasta Dla Rowerów Marcina Hyły pilnego wyjaśnienia wymaga m.in. kwestia śluz rowerowych, umożliwiających rowerzystom zatrzymywanie się na światłach na skrzyżowaniu przed samochodami. Dzięki temu rowery na zielonym ruszają wcześniej, są też lepiej widoczne dla zmotoryzowanych. 'Śluzy pojawiły się w znowelizowanej ustawie Prawo o ruchu drogowym, trzeba je precyzyjnie opisać' –powiedział PAP Hyła. –„Konieczne jest też określenie zasad dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych. Obecne przepisy są skrajnie odmiennie interpretowane przez zarządców dróg' –zauważył Hyła. Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza podkreślił, że choć wszędzie obowiązują te same przepisy, to: w Gdańsku i w Poznaniu udało się dopuścić ruch rowerów pod prąd na bardzo wielu ulicach, Radom planuje wprowadzenie tego rozwiązania na wszystkich ulicach jednokierunkowych, tymczasem w Warszawie miejski inżynier ruchu inaczej interpretuje przepisy. Jackowski zwrócił uwagę, że w wielu dzielnicach Warszawy propozycje dotyczące tzw. kontraruchu dla rowerów uzyskały duże poparcie w głosowaniu nad budżetem partycypacyjnym. –„Dotychczasowe rozporządzenie zawiera horrendalne błędy, które formalnie uniemożliwiają stosowanie przepisu: dopuszczają dwukierunkowy ruch rowerów pod warunkiem wyeliminowania zatrzymywania się pojazdów. Ściśle biorąc, można to osiągnąć tylko zakazem ruchu, który wyeliminowałby także wjazd rowerów' –dodał Hyła. Hyła podkreślił, że przygotowywane rozporządzenie zostało pozbawione tych wad, a badania przeprowadzone przez specjalistów z Politechniki Krakowskiej wykazały, że dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na drodze jednokierunkowej to bezpieczne rozwiązanie. Jak powiedział Zdziebło, część przepisów –przygotowywanych m.in. wspólnie z MSW –jest na etapie uzgodnień międzyresortowych, który poprzedza skierowanie ich pod obrady rządu. Inne, po konsultacjach wewnątrz resortu, mają trafić do uzgodnień między ministerstwami na przełomie bieżącego i przyszłego roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....