TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Miasto przyjazne pieszym i rowerzystom
ZIELONE MAZOWSZE - Opublikowano: 18.12.2007 21:37:52
Miasto przyjazne pieszym i rowerzystom

6 grudnia na Politechnice Warszawskiej odbyła się Konferencja Naukowo-Techniczna Miasto i Transport 2007 pod hasłem ,,Miasto przyjazne pieszym i rowerzystom\'\'. Temat cieszył się dużym zainteresowaniem - przybyło ok. 200 osób. Wygłoszono 15 referatów, przedstawiających zarówno ogólne zasady organizacji przestrzeni miejskiej przyjaznej dla pieszych i rowerzystów, jak i konkretne projekty modernizacji ulic, placów i okolic stacji kolejowych.

W referacie wprowadzającym dr Andrzej Brzeziński podkreślił, że w zapobieganiu zatłoczeniu dróg znacznie lepsze efekty niż rozbudowa systemu drogowego dają metody zmierzającego do zmiany zachowań komunikacyjnych. Według doświadczeń miast europejskich, ale także polskich, najskuteczniejsze są mechanizmy fiskalne (opłaty za parkowanie, za wjazd samochodem do centrum miasta), zarządzanie ruchem (kontrolowanie dostępu do wybranych obszarów miasta, sterowanie dopływem ruchu do tras drogowych), zapewnienie alternatywnej oferty (transport zbiorowy, transport rowerowy, ale też dogodne warunki dla ruchu pieszego).

Z pierwszej sesji szczególnie warto odnotować wystąpienie dr. inż. Piotra Olszewskiego nt. Ocena przestrzeni publicznej z punktu widzenia pieszych. Mówca zwrócił uwagę, że ruch pieszy to najbardziej zaniedbany środek transportu, mimo że każdy człowiek zalicza się do tej kategorii uczestników ruchu. \'Segment pieszy\' występuje w niemal każdej podróży.

Prezentacja była częściowo zbieżna z niedawnym wykładem autora w SITKom. Pozostaje mieć nadzieję, że ten punkt widzenia dostrzegający przede wszystkim człowieka będzie zyskiwał coraz szersze zrozumienie i akceptację wśród decydentów i projektantów przestrzeni i komunikacji miejskiej.

Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza w swej prezentacji wyjaśniał, jak tworzyć dobrą infrastrukturę rowerową.

Rowery towarzyszyły konferencji nie tylko w wystąpieniach, ale i bezpośrednio. Dużo uwagi poświęcono też systemom rowerów miejskich oraz Bike&Ride.

Treści niektórych referatów oraz prezentacje można pobrać z serwera organizatorów konferencji: http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konferencje/konf07/referaty/ http://transeko.pl/konferencje.html , www.il.pw.edu.pl/~knik/aktualnosci.htm .
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
rower
Warszawa
konferencja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....