TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

MEVO zawiesza działalność. 8 mln zł kary dla operatora
PAP/INFOBIKE.PL - Opublikowano: 28.10.2019 20:40:09
Zdj. Z archiwum Nextbike Polska

Gdańsk, Gdynia i Sopot odstępują od umowy z operatorem Roweru Metropolitalnego MEVO. Powodem jest niedotrzymywanie umowy przez firmę Nextbike Tricity. Rowery zniknął na co najmniej kilka miesięcy.

8 mln zł kary

Prezydent Gdańska poinformowała o częściowym odstąpieniu od umowy ze spółką zarządzającą rowerem miejskim na obszarze gmin wchodzących w skład stowarzyszenia OMGGS. NB Tricity powinno zapłacić karę w wysokości 8 mln zł. Od poniedziałku może nastąpić przerwa w funkcjonowaniu systemu roweru miejskiego..

W poniedziałek w Gdańsku odbyła się konferencja prasowa zarządu stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, poświęcona sytuacji w spółce zarządzającej systememroweru miejskiego na terenie gmin wchodzących w skład stowarzyszenia.

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, prezes stowarzyszenia OMGGS poinformowała, że spółka NB Tricity wykonawca usługi – systemu roweru miejskiego na rzecz OMGGS "od dłuższego już czasu spóźnia się ze swoimi zobowiązaniami, nie wykonuje umowy w sposób należyty". Dodała, że zarząd OMGGS postanowił "o częściowym odstąpieniu od umowy ze spółką NB Tricity". Jak wyjaśniła, ma to na celu z jednej strony uratowanie majątku, który już został przejęty przez stowarzyszenie, a z drugiej strony, żeby stworzyć możliwość zastanowienia się "nad nowym projektem roweru metropolitalnego".

Częściowe odstąpienie od umowy

Podkreśliła, że w poniedziałek w sposób skuteczny została doręczona decyzja o częściowym odstąpieniu od umowy ze spółką NB Tricity. Jak wyjaśniła, oznacza to, że od poniedziałku będzie prawdopodobnie - chociaż, jak zaznaczyła prezydent, wykonawca chce współpracować - przerwa w funkcjonowaniu systemu.

Poinformowała, że przerwa ta może potrwać do czasu "kiedy wspólnie z gminami, które będą chciały w tym projekcie uczestniczyć wypracujemy nowy projekt". Dodała, że środki unijne nie zostały zainwestowane w ten projekt, ale zostały przesunięte decyzją zarządu OMGGS na rozwój węzłów integracyjnych.

Brak znalezienia wspólnego rozwiązania

Prezydent Sopotu Jacek Karnowski, wiceprezes OMGGS poinformował, że od kilku miesięcy spółce NB Tricity, były przez OMGGS oferowane różne rozwiązana po to, żeby poprawić funkcjonowanie systemu trójmiejskiego roweru miejskiego, żeby umożliwić dalsze jego działanie. "Niestety w zamian za to dostaliśmy układ restrukturyzacyjny, który był dla nas nie do zaakceptowania" – mówił. Dodał, że zarówno ze względów prawnych - podleganie ustawie o zamówieniach publicznych jak i ze względów ekonomicznych.

Karnowski zauważył, że OMGGS do tej pory zapłacił spółce NB Tricity 9,766 mln zł, w tym są wartość stacji rowerowych, które są własnością obszaru 3,9 mln zł, 3,6 mln zł to jest wartość rowerów oraz system IT 650 tys. zł. Dodał, że OMGGS wystąpił do banku o zwrot gwarancji finansowej w wysokości 4 mln zł. Podkreślił, że własnością obszaru metropolitalnego są 1224 rowery, 660 stacji, system IT oraz całe oprogramowanie internetowe. "Zgodnie z umową spółka powinna udostępnić cały ten majątek, jak i dostęp do aplikacji naszemu zarządowi obszaru metropolitalnego. Oczekujemy, oczywiście, że spółka wypłaci wszystkie opłaty, które wnieśli nasi mieszkańcy oraz ureguluje wszystkie sprawy związane z podwykonawcami" - zaznaczył.

OMGGS chce przywrócić działanie MEVO

Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, wiceprezes OMGGS poinformował, że zarząd obszaru metropolitalnego jest zdeterminowany, by mieszkańcy tej metropolii, mogli korzystać z systemu roweru metropolitalnego w pełnym zakresie. Dodał, że w tym celu podjęte zostały już działania mające na celu rozpoczęcie funkcjonowania tego systemu, w tej części, która oparta jest na 1224 rowerach i stacjach będących własnością obszaru metropolitalnego. "Chcemy też doprowadzić do tego, by na Pomorzu zadziałał system w pierwotnym czyli dużo szerszym kształcie w oparciu o nowe zamówione rowery" - zaznaczył. Dodał, że najprawdopodobniej wiązać się to będzie z wyłonieniem nowego operatora.

Adwokat Marcin Kieszkowski poinformował, że z tytułu poniedziałkowej decyzji NB Tricity powinno zapłacić obszarowi metropolitarnemu karę umowną w wysokości 8 mln zł Dodał, że 4,2 mln zł z tego jest zabezpieczone gwarancją bankową. Powiedział, że NB Tricity zgłosiła do OMGGS plan restrukturyzacyjny, który "miał dotyczyć restrukturyzacji wierzytelności stowarzyszenia wobec nich", co miało polegać na redukcji do 10 proc. wszelkich zadłużeń. Zadłużenie powstało z powodu kar umownych, z tytułu nienależytego funkcjonowania systemu. Mecenas dodał, że zamówione rowery miały być dostarczone w dwóch etapach, z czego pierwszy etap został dostarczony z opóźnieniem, a drugi etap nie został dostarczony do dzisiaj. Dodatkowo rowery dostarczone w pierwszym etapie nie funkcjonowały zgodnie z umową, tzn. za mało rowerów jeździło a za dużo usterek się ujawniało.

Oświadczenie Zarządu OMGGS

W rozdanym dziennikarzom podczas konferencji Oświadczeniu Zarządu OMGGS ws. rozwiązania umowy na zarządzanie Rowerem Metropolitalnym MEVO napisano, że "zarząd Obszaru Metropolitalnego zdecydował o rozwiązaniu umowy z NB Tricity na zarządzanieRowerem Metropolitalnym MEVO. W ocenie zarządu, popartej analizą prawną i ekonomiczną, jest to jedyna szansa na uratowanie ideiroweru metropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronę środków publicznych przeznaczonych na finansowanie tego projektu".

Spółka NB Tricity, w maju 2018 r. złożyła najkorzystniejszą ofertę na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie SystememRoweru Metropolitalnego w przetargu rozpisanym przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Spółka zadeklarowała dostarczenie 4080rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie. Spółka NB Tricity za realizację zamówienia zaoferowała kwotę 40,2 mln zł.RowerMetropolitalny funkcjonował w 14 pomorskich gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumii. Pierwsze 1,2 tys. pojazdów składających się na system zostało udostępnionych do wypożyczenia w marcu br. - o kilka miesięcy później niż pierwotnie zakładano. Także dostawa drugiej partiirowerów jest opóźniona.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mevo
rower miejski
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot
Nextbike
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....