TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

MEVO: Więcej chętnych niż mocy w akumulatorach
InfoBike.pl - Opublikowano: 04.04.2019 14:30:00
MEVO: Więcej chętnych niż mocy w akumulatorach; fot. Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

We wtorek, 2 kwietnia, minął tydzień od uruchomienia systemu roweru publicznego Mevo. W tym czasie system zaliczył dobową przerwę techniczną w niedzielę - z powodu rekordowego zainteresowania użytkowników, operator nie nadążał z ładowaniem baterii, które trwa ok. 3-4 godziny.

“Rekordowość" Mevo w porównaniu z dobrze już osiadłym warszawskim systemem Veturillo, którego operatorem również jest Nextbike Polska, rzeczywiście jest imponująca. W stolicy jest 5,5 tys. rowerów publicznych (w tym 110 sztuk ze wspomaganiem elektrycznym), które dziennie wypożyczane są między 10 a 30 tys. razy. Pierwszy etap Mevo to 1224 rowery, które odnotowują nawet 13 tys. wypożyczeń dziennie.

Dwa punkty

Zamiast jednego punktu ładowania na Stadionie Energa Gdańsk od soboty, 30 marca, działają dwa - z nowym w Ergo Arenie.

- Po przerwie w działaniu systemu udało nam się uzyskać bufor zapasu dodatkowych naładowanych akumulatorów. Zwiększamy nasze zasoby techniczne, od zeszłego tygodnia dwukrotnie wzrosła wydajność zarówno w ładowaniu, jak i w wymianie rozładowanych akumulatorów - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska. - Na razie przyglądamy się, czy ten bufor wystarczy. Być może konieczne będzie dalsze wzmocnienie w tym zakresie. Nie możemy założyć, że w ciągu dnia nie będzie w ogóle rozładowanych rowerów na mieście, ale dążymy do tego by było ich jak najmniej. Naszym celem jest by na naładowany akumulator rower czekał maksymalnie kilka godzin.

Gdzie jest Mevo?

Tymczasem apetyt na Mevo wciąż rośnie:

  • 30 marca liczba osób zarejestrowanych w systemie przekroczyła 40 tys.

  • 3 kwietnia wzrosła do ponad 50 tys.

Na Facebooku ludzie prześcigają się w raportowaniu, komu udało się dotrzeć do pracy na Mevo, a kto odszedł z kwitkiem, albo już z pracy na rowerze nie wrócił, ponieważ w pobliżu albo nie było roweru, albo stały same rozładowane egzemplarze.

Na oficjalnym facebookowym profilu Mevo-Rower Metropolitalny ktoś zaproponował nawet, że będzie wyłączał podczas jazdy elektryczne wspomaganie, by oszczędzać baterie dla innych użytkowników.

Powstają też facebookowe nieoficjalne grupy “wsparcia" - jak Grupa Mevo|Trójmiasto - opinie, rozmowy, pomoc, która jak piszą jej założyciele “powstała z myślą, by łączyć mieszkańców trzech miast użytkujących rowery metropolitalne. Zachęcamy, by na grupie dominował dobry humor, każdy z nas wymieniał się doświadczeniami i udzielał pomocy innym użytkownikom, w wszelkich kwestiach dotyczących rowerów".

Liczba rowerów wzrośnie

- Zgodnie z umową operator raz na dobę dokonuje relokacji, czyli proporcjonalnego rozmieszczenia rowerów na stacjach, dzieje się to między godz. 3 a 5 rano - tłumaczy Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego w Stowarzyszeniu Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Warto pamiętać, że na razie korzystamy z 30 proc. systemu, kiedy dojdzie jeszcze 70 proc. rowerów, nie będzie problemu z brakiem Mevo w późniejszych godzinach.

W świetle obecnych problemów z obsługą 30 proc. floty nasuwa się pytanie, jak będzie działało Mevo, gdy osiągnie ostateczną liczbę 4080 rowerów?

- Projektując działania dla całego systemu metropolitalnego z jednej strony uwzględniamy obecne statystyki, ale przewidujemy, że zainteresowanie Mevo w sezonie letnim będzie jeszcze wyższe z uwagi na ruch turystyczny w Trójmieście - odpowiada Marek Pogorzelski. - Doświadczenia, które zbieramy w pierwszych dniach funkcjonowania Mevo, są bezcenne, w Europie nie ma drugiego tak dużego, w pełni wspomaganego elektrycznie systemu roweru publicznego.

Kłopoty z apką

Użytkownicy Mevo zgłaszają także problemy z działaniem aplikacji, która nie zawsze lokalizuje najbliższe użytkownikowi rowery i zdarza jej się błędnie naliczać opłaty.

- System wciąż się kalibruje. Z każdego trafiającego do nas zgłoszenia wyciągamy wnioski, w jednostkowych przypadkach problemy są rozwiązywane na bieżąco, jeśli jakieś kwestie się powtarzają, rozważamy wprowadzenie zmian - odpowiada rzecznik Nextbike.

- Jeśli chodzi o kalibrację systemu informatycznego, jesteśmy wyrozumiali, Mevo to nowatorski, duży projekt i nie wszystko można było przewidzieć podczas testów - zaznacza Dominik Makurat. - Jednak sprawność rowerów to problem logistyczny, a nie technologiczny i póki co odbiega od naszych oczekiwań. Zgodnie z umową 98 proc. rowerów w systemie musi być sprawnych, a na usunięcie zgłoszonych usterek operator ma 12 godzin. Tymczasem pojawiły się już niestety akty wandalizmu wobec Mevo: rowery z pociętymi oponami, wyrwanymi nóżkami, o-lockami, koszami… Przyglądamy się bacznie działaniom Nextbike, na bieżąco wysyłamy wskazówki i zastrzeżenia. Jeśli skuteczność systemu nie poprawi się w najbliższym czasie, zastosujemy kary za niedotrzymywanie warunków umowy.

Póki co Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot wymierzył jedną karę wobec operatora - 900 tys. zł za niedotrzymanie terminu uruchomienia pierwszego etapu Mevo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rower miejski
Mevo
NextBike
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....