Konsultacje z potencjalnymi operatorami roweru metropolitalnego MEVO ogłosił zarząd stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Rozwiązanie umowy z Nextbike
Pod koniec października zarząd OMGGS podjął decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym operatorem systemu - zakomunikował we wtorek OMGGS. Jak napisano w komunikacie, "zarząd OMGGS podjął decyzję o ogłoszeniu dialogu technicznego dotyczącego roweru Mevo", podczas którego mają odbyć się konsultacje z wykonawcami, którzy potencjalnie są zainteresowani operowaniem i rozwojem systemu w przyszłości. Podkreślono, że dialog techniczny służy opracowaniu dokumentacji przetargowej uwzględniającej dostępne na rynku rozwiązania.
Dialog techniczny
Dialog techniczny ma potrwać minimum sześć tygodni. Jak podkreślono w komunikacie, zarząd OMGGS pod koniec października podjął decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo, spółką NB Tricity. "Niedotrzymywanie kolejnych terminów dostaw rowerów, niedotrzymywanie parametrów obsługi systemu - nieustanne usterki, częsty brak dostępności rowerów i inne problemy - nie dawały nadziei na to, że spółka będzie w stanie kontynuować projekt, zwłaszcza wobec planowanego wzrostu liczby rowerów. Była to jedyna szansa na uratowanie idei roweru metropolitalnego dla mieszkańców, a także ochronę środków publicznych przeznaczonych na finansowanie tego projektu" – napisano w komunikacie OMGGS.
Dodano, że zarząd OMGGS jest zdeterminowany, żeby mieszkańcy metropolii mogli korzystać z dużej i sprawnej floty rowerów publicznych. Temu służą opracowywane scenariusze działania, które mają na celu: kontynuację użytkowania i obsługi 1224rowerów, a także poszerzenie systemu w przyszłości.
Problemy NB Tricity
Spółka NB Tricity, w maju 2018 r. złożyła najkorzystniejszą ofertę na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie Systemem Roweru Metropolitalnego w przetargu rozpisanym przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Spółka zadeklarowała dostarczenie 4080rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie. Spółka NB Tricity za realizację zamówienia zaoferowała kwotę 40,2 mln zł.Rower Metropolitalny funkcjonował w 14 pomorskich gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumii. Pierwsze 1,2 tys. pojazdów składających się na system zostało udostępnionych do wypożyczenia w marcu br. - o kilka miesięcy później niż pierwotnie zakładano. Także dostawa drugiej partii rowerów jest opóźniona.(PAP)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.