Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MEVO coraz lepiej wypada w … testach

infobike
06.03.2019 16:58
0 Komentarzy

Od ponad dwóch tygodni trwajątesty Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO. Ichwyniki są znacznie lepsze niż w styczniu. Popozytywnym zakończeniu testów wypożyczalniama zacząć działać po tygodniu.

Obecne testy są prowadzone w związku z błędamiwykrytymi w styczniu. Pierwotnie system miał ruszyć 18 stycznia.Obecnie testowane są: aplikacja, strona internetowa, rowerowy,system nadzoru i infrastruktura postojowa. Testy będą trwały domomentu, gdy Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot,stwierdzi, że jakość systemu jest na tyle wysoka, że można goprzekazać do użytkowania mieszkańcom.

Cieszy nas, że Wykonawca poprawił wiele błędówzgłoszonych po poprzednim rozruchu testowym – mówi MichałGlaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia –Sopot.

Długotrwałe testy Systemu w dużej mierzespowodowane były nieprawidłowym działaniem Systemu i aplikacji, cozostało odnotowane w ramach styczniowych testów. Zdiagnozowane wstyczniu usterki dotyczyły niedokładności GPS w rowerach, co miałobezpośrednie przełożenie na działanie aplikacji. Jejnieprawidłowe funkcjonowanie powodowało m.in. błędne naliczanieopłat dla użytkowników na przykład poprzez zakwalifikowaniezwrotu poza stacją lub w strefie niedozwolonej, czy brak możliwościzlokalizowania roweru, a co za tym idzie wypożyczenia. DziałanieGPS ma także wpływ na wskazywanie liczby rowerów dostępnych wstacjach. System rozliczania płatności nie może sprawiać żadnychproblemów, a rozliczanie minut w ramach abonamentów, czy naliczanieopłat w taryfach minutowych, powinno być jasne i przejrzyste –informuje Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot.

ObszarMetropolitalny zauważa, że w porównaniu do stycznia działaniesystemu znacząco się poprawiło. Testy prowadzone są od kilkunastudni przez pracowników pracownikówObszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot orazpartnerskich Urzędów.

Gruntowne testy MEVO

Symulowane są najróżniejsze sytuacje, któremogą mieć miejsce po oddaniu systemu w ręce użytkowników. Rowerysą wystawiane na stacje i inne tereny na obszarze miast, abysprawdzić sposób przypisywania im odpowiedniej lokalizacji namapach. Testerzy wykupują też różnego rodzaju abonamentysprawdzając sposoby rozliczeń. Do tego podczas jazdy sprawdzanajest wytrzymałość baterii, która zgodnie z OPZ powinna wystarczyćdo przejechania 60 km. Zgłaszane są też pozorowane usterkirowerów, aby sprawdzić, czy istotne uszkodzenia powodujązniknięcie roweru z systemu. Pozwala to także sprawdzić działaniesystemu do nadzoru: czy prawidłowo naliczają się kary zaniepodjęcie w terminie naprawy roweru, puste lub przepełnionestacje. Do tego obserwowane są przejazdy rowerów, ale takżesamochodów serwisowych co pozwoli sprawdzić czy firma faktyczniewykonuje relokacje rowerów – informuje wkomunikacje OM GGS.

Projekt „Budowa Systemu Roweru MetropolitalnegoOMG-G-S” jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu RozwojuRegionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaPomorskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu wynosi40.272.906,00 zł, a dofinansowanie ze środków unijnych -17.218.259 zł.

Komentarze