TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Marfia z jedyną ofertą na Veturilo. Warszawa, mamy problem
InfoBike.pl - Opublikowano: 15.06.2020 18:30:32
Marfia z jedyną ofertą na Veturilo. Warszawa, mamy problem

Tylko jedna oferta w przetargu ZDM Warszawa na dalszą obsługę Warszawskiego Roweru Publicznego.

I to mocno ponad budżetem.

Jedna oferta

Zwiększenie liczby rowerów do 6,4 tys., a stacji - do 505, ograniczenie terminali na rzecz aplikacji mobilnej oraz nowy system wypożyczeń długoterminowych - to kilka z założeń nowego systemu rowerów miejskich Veturilo, na który w marcu ogłoszono przetarg.

Na obecnych zasadach Warszawski Rower Publiczny będzie działać jedynie do końca tegorocznego sezonu. Wówczas kończy się podpisana w 2017 r. czteroletnia umowa z dotychczasowym operatorem - firmą Nextbike Polska, która ma obecnie ogromne problemy finansowe. Nowa umowa, zawarta aż na osiem lat, miałaby obowiązywać od 1 marca przyszłego roku. Jak mówił w marcu dyrektor Łukasz Puchalski, ZDM ma nadzieję, że postępowanie uda się rozstrzygnąć najpóźniej w okresie wakacyjnym. Naszym zdaniem to mało realne i raczej przewidujemy kolejne, rowerowe postępowanie.

Jedyną ofertę złożyła Marfina SL spod Barcelony, która operuje w hiszpańskich miastach i starała się też o trójmiejski system Mevo.

Hiszpanie chcą od Warszawy aż 170,8 mln zł netto za osiem lat obsługi Veturilo, podczas gdy budżet ZDM na ten cel wynosi 128 mln zł brutto / 104 065 040 PLN netto. To oznacza przekroczenie o 66 ml zł netto. Nikt w obecnej sytuacji nie dołoży tyle do rowerów miejskich. No chyba, że się mylimy…

Ponadto Marfina zaoferowała stolicy:

  • procentowe zwiększenie floty rowerów WRP przeznaczonej do wymiany zaczynając od Przerwy międzysezonowej 2023/2024: brak deklaracji

  • skrócenie czasu przebywania roweru znajdującego się na liście rowerów oczekujących na przegląd okresowy: 24 godziny;

  • przygotowanie i udostępnianie prezentacji multimedialnych dotyczących systemu WRP i WWR: deklaracja Wykonawcy;

  • przygotowanie i udostępnienie dwóch filmów informacyjno-promocyjnych: deklaracja Wykonawcy.

  • przygotowanie i bieżące udostępnianie systemu do prezentacji danych dotyczących systemu WRP: deklaracja Wykonawcy.

  • warunki płatności i termin wykonania: zgodnie z zapisami SIWZ.

A miało być tak pięknie…

Nowy kontrakt przewidywał powiększenie systemu. Liczba rowerów miała wzrosnąć do 6,4 tys., a stacji - do 505. Wszystkie nowe rowery miały być wyposażone m.in. w czytnik kart zbliżeniowych, nadajnik GPS, zapięcie na tylne koło oraz diodę informującą użytkownika o stanie roweru. W specjalnie wyznaczonych strefach przewidywano zwrot roweru za dodatkową. Posłuży do tego obejma umieszczona przy tylnym kole. Czytnik kart zbliżeniowych miał umożliwić szybkie wypożyczenie rowerów np. za pomocą karty miejskiej.

Zmiany czekały również stacje wypożyczeń. Ich liczba miała zwiększyć się do 505 - jednak jedynie ok. 50 głównych stacji miało być stacjami "aktywnymi" wyposażonymi w terminal i elektrozamki. Na pozostałych stacjach miały być one zastąpione przez totem informacyjny i stojaki rowerowe. Rezygnacja z terminali - których cena to ok. 19 tys. zł za sztukę – miała przynieść oszczędności, które pozwolą na powiększenie systemu.

Nowością miał być też system długoterminowych wypożyczeń - Warszawska Wypożyczalnia Rowerów. Do dyspozycji warszawiaków miało być 100 zwykłych rowerów miejskich, kolejne 100 ze wspomaganiem elektrycznym, 12 różnych rowerów towarowych (w tym część elektryczna), pięć rowerów napędzanych siłą rąk (tzw. handbike, dla osób o ograniczonej mobilności), pięć rowerów trójkołowch (z myślą o osobach starszych) oraz pięć tandemów. Rowery te można by było wypożyczyć na okres do kilku miesięcy.

Z danych ZDM wynikało, że roczny koszt obsługi nowego systemu ma wynieść 16 mln zł brutto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
rower miejski
Warszawa
Marfina

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....