TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Lublin. Rowerzyści oceniają prezydenta miasta
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 22.11.2019 17:49:02
Zdj. Porozumienie Rowerowe

W rok po deklaracjach prezydenta Lublina Krzysztofa Żuka Porozumienie Rowerowe mówi sprawdzam. Rowerzyści wciąż mają pod górkę – tak podsumowują działania środowisko rowerowe.

Ocena rowerzystów

Przed wyborami środowiska rowerowe przygotowały Lubelską Deklarację Rowerową. Podpisał ją także Krzysztof Żuk. Bilans po pierwszym roku trzeciej kadencji jest blady. Spośród 6 deklaracji nie udało się zrealizować żadnego z założeń. Prezydent do zaproponowanej przez rowerzystów deklaracji dopisał własne obietnice. Z 7 udało się zrealizować 1, kolejne 2 zaczęto realizować. To dopiero pierwszy rok z pięcioletniej kadencji, więc jest jeszcze czas na realizację pozostałych.

Kilka deklaracji miało być jednak wprowadzonych już w 2019 roku lub być realizowana każdego kolejnego roku. Taką roczną obietnicą jest ta najważniejsza - budowa 12 km dróg rowerowych rocznie niezależnie od inwestycji drogowych. Inaczej mówiąc, tych najbardziej potrzebnych a nie tych, na które akurat miasto otrzymało dofinansowanie unijne. Tylko budowa inwestycji rowerowych tam, gdzie są najbardziej potrzebne pozwoli stworzyć spójną sieć rowerową. Miejskie dokumenty określają, że należy wybudować 203 km tras rowerowych, średnio 20 km rocznie. Prezydent zadeklarował budowę 12 km rocznie. Mimo, że przez ostatni rok w Lublinie wybudowano ponad 15 km dróg rowerowych (m.in. Abramowicka; Wyścigowa; Grygowej; Choiny; Rondo na Klinie), to żadna z tych inwestycji nie dotyczy budowy dróg rowerowych niezależnie od inwestycji drogowych. Dlatego też nie możemy uznać tej deklaracji za spełnioną.

Kolejna deklaracja to rozpoczęcie budowy 9 najważniejszych tras rowerowych w 2019 roku. Co udało się zrobić? Z przykrością musimy stwierdzić, że nic. Nie zlecono nawet opracowania dokumentacji. Kolejne obietnice to coroczna poprawa bezpieczeństwa pod kolejnymi 3 szkołami podstawowymi w Lublinie, dopuszczenia ruchu rowerowego na Starym Mieście (Prezydent zobowiązał się do tego od sezonu rowerowego 2019), wprowadzenia ułatwień dla rowerzystów na ulicach w Centrum (analizy miały być zakończone w kwietniu 2019). Podsumowując: z 5 deklaracji na 2019 rok nie żadna nie została zrealizowana.

Prezydent zobowiązał się także do realizowania zapisów m.in. polityki rowerowej i konsultowania projektów dot. infrastruktury rowerowej ze środowiskiem rowerowym. Ma jeszcze czas na wywiązanie się z tej obietnicy. Efekty braku konsultowania projektów dobrze widać na rondzie na Klinie czy w braku ciągłości infrastruktury rowerowej wzdłuż Drogi Męczenników Majdanka. Im później wdrożone zostaną te dokumenty, tym później doczekamy się infrastruktury rowerowej bardzo wysokiej jakości. Sama dokumentacja ma już kilka lat.

Wspomnieliśmy wcześniej, że Prezydent uzupełnił deklarację rowerzystów o własne obietnice. Na ten moment udało się zrealizować połączenie Węglina Południowego z Parkiem Jana Pawła II (w ramach Budżetu Obywatelskiego), rozpocząć przyłączanie ul. Mełgiewskiej do trasy wzdłuż Bystrzycy (budowa łącznika od Bystrzycy do ul. Turystycznej w ramach Budżetu Obywatelskiego), kontynuować program edukacji rowerowej dla uczniów szkół a także zrealizować program edukacji przedszkolnej pod koniec 2018 roku (w 2019 roku ta edukacja nie była już kontynuowana, a w 2020 roku nie przewidziano środków na żadne działania edukacyjne).

Co jeszcze do 2023 roku obiecał Prezydent?

  1. rozbudowa ciągów pieszo rowerowych wzdłuż dolin rzecznych Bystrzyca, Czechówka i Czerniejówka;

  2. przygotowanie infrastruktury rowerowej łączącej centrum Lublina z dzielnicą Sławin, wzdłuż al. Warszawskiej;

  3. działania wewnątrz dzielnic tworzące połączenia i skróty rowerowe oraz bezpieczne otoczenie dla szkół;

  4. realizację opracowanych już działań łączących infrastrukturę rowerową:wjazd na Plac Litewski,

  5. zmiany w obrębie ulic Zamojska - Misjonarska – Bernardyńska,

  6. zmiany w infrastrukturze rowerowej na skrzyżowaniu ul. Muzycznej z Narutowicza, Nadbystrzycką i Głęboką.

Co czeka nas w 2020 roku?

Lektura projektu budżetu na 2020 rok również nie napawa optymizmem. Zdajemy sobie sprawę, że jest to wersja robocza, jednak spodziewamy się, że wiele się w nim nie zmieni. Co jest w budżecie? Przebudowa al. Racławickich, Lipowej, Poniatowskiego, Budowa Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego wraz z układem drogowym, dokończenie prac w Parku Ludowym oraz Trzy projekty z Budżetu Obywatelskiego - ścieżka rowerową przy Północnej, łącznik rowerowy pomiędzy ul. Romera a Bystrzycę, dalsze prace w wąwozie na Rurach.

Czego budżet nie uwzględnia? Patrząc przez pryzmat deklaracji rowerowej - nie ma tam zbyt wiele. Czego jeszcze? M.in. niezrealizowanych projektów z poprzednich edycji Budżetu Obywatelskiego jak choćby drogi rowerowej pomiędzy ul.Ułanów a wąwozem na Rurach, łącznika między Bernardyńską a Wesołą czy kontynujacji edukacji dla uczniów, przedszkolaków i studentów.

Kto stoi za deklaracją?

Pod Deklaracją Rowerową podpisała się duża część lubelskiego środowiska rowerowego i związanego ze zrównoważonym transportem. Razem 15 grup i organizacji: Towarzystwo dla Natury i Człowieka– Porozumienie Rowerowe, Stowarzyszenie Rowerowy Lublin, Forum Rozwoju Lublina, Forum Kultury Przestrzeni, Fundacja Mobilności Aktywnej, Lubelska Masa Krytyczna, Lubelskie Towarzystwo Retro Cyklistów, Lubelskie Towarzystwo Ekologicznej Komunikacji, Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu, Lubelski Klub Kolarstwa Górskiego, grupa Bike Park, Klub Rowerowy Maksimum, Fundacja Krok do Marzeń, Lubelski Alarm Smogowy, Porozumienie Obrony Lublin



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
Porozumienie Rowerowe
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....