Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódź ma problemy z rowerem miejskim

infobike
24.01.2020 15:31
0 Komentarzy

Choć ŁódzkiRower Publiczny cieszył się dużą popularnością, miasto maproblem z wyłonieniem nowego operatora systemu. Skończyła się umowa z firmą NextbikePolska, która prowadziła wypożyczalnię przez cztery lata.

Nazakończenie czteroletniej działalności łódzkiej wypożyczalni,podkreślano jej sukces.

ŁódzkiRower Publiczny cieszy się olbrzymią popularnością i bije rekordywypożyczeń. System został uruchomiony 30 kwietnia 2016 r. Przezcztery sezony działalności rowery wypożyczono ponad 5,9 mln razy.Rekordowy był szczególnie rok 2018 r. z ponad 1,6 mln wypożyczeń,ale ten rok także zamykamy z ich imponującą liczbą – ponad 1,4mln. Najpopularniejszą w tym roku stacją rowerową była ta uzbiegu ul. Piotrkowskiej i al. Piłsudskiego, która wyprzedziłaprzodującą w poprzednich trzech latach stację przy Manufakturze„– powiedział Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu(ZDiT) w Łodzi na konferencji we wtorek.

Brakchętnych w przetargu

Wstyczniu 2020 roku okazało się, że w przetargu na obsługę rowerumiejskiego nie wzięła udział żadna firma.

Zewzględu na brak ofert w przetargu na łódzki rower publicznybędziemy ogłaszać go ponownie. Biorąc pod uwagę, że propozycja,która wyszła od nas nie wywołała odpowiedniego zainteresowaniaoferentów, musimy dopasować nowy przetarg do aktualnych możliwościrynku, m.in. zdecydowaliśmy się na podzielenie dostaw na etapy„– podkreślił zastępca dyrektora łódzkiego Zarządu Dróg iTransportu Maciej Sobieraj na konferencji w piątek.

PAPinformował, że według warunków nowego przetargu, w pierwszymetapie do Łodzi miałoby dotrzeć 1,5 tys. rowerów – 500 wpierwszej i 1 tys. w drugiej turze. ZDiT chce zapewnić sobiemożliwość zamówienia uzupełniającego na kolejne rowery, abysystem uzupełnić do zaplanowanej w pierwszym przetargu liczby 2tys. jednośladów.

Czyto się opłaca?

Hubert Barański z fundacji Fenomen Normalne Miasto twierdzi, żeprowadzenie roweru miejskiego nie musi się opłacać nawet jeśliwypożyczalnia cieszy się dużym zainteresowaniem.

Ile korzyści ma firma obsługująca rower miejski z dużejliczby wypożyczeń? Zero, bo pieniądze od użytkowników nie idądo firmy, tylko do kasy miasta. Na operatora spadają tylko koszty.Tym większe, im więcej wypożyczeń. Dochodzi do tego, że -chociaż brzmi to paradoksalnie – popularność rowerów miejskichmoże tylko odstraszać potencjalnych operatorów – powiedziałBarański stacji TVN24.


Komentarze