TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Łódź ma problemy z rowerem miejskim
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 24.01.2020 17:31:42
Zdj. Z archiwum Nextbike Polska

Choć Łódzki Rower Publiczny cieszył się dużą popularnością, miasto ma problem z wyłonieniem nowego operatora systemu. Skończyła się umowa z firmą Nextbike Polska, która prowadziła wypożyczalnię przez cztery lata.

Na zakończenie czteroletniej działalności łódzkiej wypożyczalni, podkreślano jej sukces.

"Łódzki Rower Publiczny cieszy się olbrzymią popularnością i bije rekordy wypożyczeń. System został uruchomiony 30 kwietnia 2016 r. Przez cztery sezony działalności rowery wypożyczono ponad 5,9 mln razy. Rekordowy był szczególnie rok 2018 r. z ponad 1,6 mln wypożyczeń, ale ten rok także zamykamy z ich imponującą liczbą – ponad 1,4 mln. Najpopularniejszą w tym roku stacją rowerową była ta u zbiegu ul. Piotrkowskiej i al. Piłsudskiego, która wyprzedziła przodującą w poprzednich trzech latach stację przy Manufakturze" – powiedział Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu (ZDiT) w Łodzi na konferencji we wtorek.

Brak chętnych w przetargu

W styczniu 2020 roku okazało się, że w przetargu na obsługę roweru miejskiego nie wzięła udział żadna firma.

"Ze względu na brak ofert w przetargu na łódzki rower publiczny będziemy ogłaszać go ponownie. Biorąc pod uwagę, że propozycja, która wyszła od nas nie wywołała odpowiedniego zainteresowania oferentów, musimy dopasować nowy przetarg do aktualnych możliwości rynku, m.in. zdecydowaliśmy się na podzielenie dostaw na etapy" – podkreślił zastępca dyrektora łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj na konferencji w piątek.

PAP informował, że według warunków nowego przetargu, w pierwszym etapie do Łodzi miałoby dotrzeć 1,5 tys. rowerów – 500 w pierwszej i 1 tys. w drugiej turze. ZDiT chce zapewnić sobie możliwość zamówienia uzupełniającego na kolejne rowery, aby system uzupełnić do zaplanowanej w pierwszym przetargu liczby 2 tys. jednośladów.

Czy to się opłaca?

Hubert Barański z fundacji Fenomen Normalne Miasto twierdzi, że prowadzenie roweru miejskiego nie musi się opłacać nawet jeśli wypożyczalnia cieszy się dużym zainteresowaniem.

- Ile korzyści ma firma obsługująca rower miejski z dużej liczby wypożyczeń? Zero, bo pieniądze od użytkowników nie idą do firmy, tylko do kasy miasta. Na operatora spadają tylko koszty. Tym większe, im więcej wypożyczeń. Dochodzi do tego, że - chociaż brzmi to paradoksalnie - popularność rowerów miejskich może tylko odstraszać potencjalnych operatorów – powiedział Barański stacji TVN24.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
rower miejski
przetarg

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....