Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódź. Brak ofert w przetargu na rower miejski

infobike
10.01.2020 15:22
0 Komentarzy

WŁodzi nie wyłoniono firmy, która dostarczy i obsłużywypożyczalnię rowerów miejskich. Żadna firma nie wystartowała wprzetargu. Miasto ogłosi nowy przetarg ze zmienionymi warunkami.

Brakofert w przetargu

Zewzględu na brak ofert w przetargu na łódzki rower publicznybędziemy ogłaszać go ponownie. Biorąc pod uwagę, że propozycja,która wyszła od nas, nie wywołała odpowiedniego zainteresowaniaoferentów, musimy dopasować nowy przetarg do aktualnych możliwościrynku, m.in. zdecydowaliśmy się na podzielenie dostaw na etapy„– podkreślił zastępca dyrektora łódzkiego Zarządu Dróg iTransportu Maciej Sobieraj na konferencji w piątek.

Wedługwarunków nowego przetargu, w pierwszym etapie do Łodzi miałobydotrzeć 1,5 tys. rowerów – 500 w pierwszej i 1 tys. w drugiejturze. ZDiT chce zapewnić sobie możliwość zamówieniauzupełniającego na kolejne rowery, aby system uzupełnić dozaplanowanej w pierwszym przetargu liczby 2 tys. jednośladów.

22mln zł na rower miejski

Wbudżecie na rower publiczny mamy zapisane 22 mln zł. Zobaczymy,jakie oferty spłyną – czy te pieniądze wystarczą, czypropozycje będą ponad możliwości miasta, bo rynek obecnie dośćwysoko wycenia oferty i wskazuje wiele ryzyk” – dodałSobieraj.

Weryfikacjaprzetargu oznacza także rezygnację z rowerów cargo i trójkołowych.Do przetargu będą mogli przystąpić zarówno operatorzy oferującyrower trzeciej jak i czwartej generacji – taki ostatnio był dostępnyw Łodzi. Aby zmniejszyć ryzyko ewentualnych kosztów dlaoperatorów, ZDiT chce zrezygnować z możliwości pozostawianiarowerów poza miejscami postoju tzw. stacjami.

Jeślifirmy nie zgłoszą się do przetargu, mamy możliwość podjęcia znimi negocjacji. Oczywiście, operatorzy mogą nie zgłosić się donegocjacji; wtedy musimy zastanowić się, czy rower miejski możenadal funkcjonować i czy możemy np. zrealizować go samodzielnie„– zaznaczył Sobieraj.

Wopinii zastępcy dyrektora ZDiT, problemy z zapewnieniem ciągłościdziałania roweru publicznego w Łodzi, który funkcjonował od 2016do ubiegłego roku, są spowodowane zmianami na rynku tego typuusług. Sobieraj wyjaśnił, że do niedawna operatorzy rowerówpublicznych osiągali stabilne przychody, jednak już w 2019 rokunajwiększe firmy tej branży skarżyły się na wysokie kosztyzwiązane z oferowaniem serwisu, co doprowadziło do ich wycofaniasię z rynku m.in. w Trójmieście i Krakowie.

Nowyprzetarg w przyszłym tygodniu

Nowyprzetarg na publiczny rower w Łodzi ma być ogłoszony w przyszłymtygodniu. Według szacunków urzędników, jeśli zostanie onrozstrzygnięty, pierwsza transza jednośladów może trafić nałódzkie ulice dopiero w czerwcu; w pierwszym przetargu planowano,że nastąpi to 30 kwietnia.

Łódzkirower publiczny działał w latach 2016 – 2019; w tym czasieodnotowano prawie 6 mln wypożyczeń jednośladów. Na początkusystem obejmował 100 stacji i tysiąc rowerów. W ramach budżetuobywatelskiego łodzianie zgłaszali pomysły na kolejne lokalizacjei w 2017 r. zamówiono kolejnych 47 stacji. Doszły też stacjesponsorskie; pod koniec działania systemu do dyspozycji mieszkańcówbyło 156 stacji i 1574 rowery – w tym 10 cargo.(PAP)


Komentarze