Kraków: wielkie zmiany w systemie rowerów miejskich
Jak podkreślili w poniedziałekprzedstawiciele ZIKiT, Kraków był pierwszym polskim miastem, którew 2008 r. uruchomiło system rowerów miejskich, a teraz będziepierwszym polskim miastem, które wprowadzi najnowocześniejszerowery czwartej generacji.
„W dodatku będzie jedynymmiastem w Polsce, w którym rower publiczny będzie dotowany zpieniędzy budżetu tylko w niewielkim stopniu lub wcale” -zaznaczono. Uda się to osiągnąć dzięki decyzji o wyborzeoperatora w trybie koncesji, a nie przetargu na operowanie należącymido gminy rowerami.
W wyniku trwającej od blisko rokuprocedury spośród czterech zainteresowanych operatorów wybranoofertę firmy BikeU z Warszawy, która jest częściąmiędzynarodowego koncernu. Zwrócono uwagę na jej dużedoświadczenie w realizacji inwestycji w trybie koncesji ipartnerstwa publiczno-prywatnego.
BikeU zaoferowało dostarczenie 100rowerów nie później niż cztery miesiące od podpisania umowy. Pokolejnych dwóch miesiącach liczba jednośladów wzrośnie do 300, amaksymalnie po 10 miesiącach od podpisania umowy (czyli na wiosnęprzyszłego roku) osiągnie 1,5 tys. rowerów.
Firma jest przekonana, że będzie wstanie utrzymać i rozwijać system tylko w oparciu o odpłatnewypożyczenia. W swojej ofercie oczekuje od miasta Krakówmiesięcznej dopłaty, w wysokości 1 zł za rower. Dochody zeznajdującej się na rowerach powierzchni reklamowej będą w całościprzekazywane do miejskiego budżetu.
Zaoferowane rowery są nowoczesne.Charakteryzują się dużą wytrzymałością i wygodą. Fabryczniewyposażone są w wał cardana zastępujący łańcuch. Dodatkowewyposażenie to m.in. koszyk stalowy, komputer pokładowy,aktywny gps i oświetlenie LED.
Podpisanie umowy z firmą BikeU będziemożliwe po upływie 10 dni od ogłoszenia wyników postępowania.
Popularność rowerów miejskich rośniew Krakowie z roku na rok. W zeszłym sezonie z jednośladów KMK Bikeskorzystało ponad 50 tys. osób – w porównaniu do wcześniejszegoroku wzrosła liczba użytkowników o prawie 20 tysięcy oraz liczbawypożyczeń. Wydłużył się także czas jazdy oraz skorzystało zjednośladu więcej osób w historycznym centrum miasta, co wskazujena coraz większe zainteresowanie ze strony turystów.
PAP
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze