TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Kraków – rewitalizacja bulwarów wiślanych
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 16.10.2018 19:19:32
Kraków – rewitalizacja bulwarów wiślanych

Rewitalizację 25 km bulwarów na lewym i prawym brzegu Wisły oraz stworzenie nowych ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż najważniejszych dopływów tej rzeki: Rudawy, Wilgi, Prądnika, Białuchy i Dłubni – zakłada projekt "Wisła łączy" przygotowany przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Koncepcja ta ma być poddana konsultacjom z mieszkańcami. Pierwsze prace na najbardziej obleganym przez krakowian i turystów odcinku bulwarów w okolicach Wawelu oraz kładki Bernatka miałby się rozpocząć po wakacjach 2019 r.

"Projekt +Wisła łączy+ wyraża nasze marzenia o odwróceniu się do rzeki. Jego podstawą jest nie tylko myślenie o samych bulwarach wiślanych, ale o miastotwórczym procesie wokół rzek" - mówił we wtorek dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej Piotr Kempf. Jak podkreślił, w pierwszym etapie rewitalizowane mają być bulwary w Krakowie, a w kolejnym utworzone zostaną nowe ciągi pieszo-rowerowo wzdłuż dopływów Wisły na terenie Krakowa. "Dzięki temu uzyskamy ok. 50 km tras rowerowych i spacerowych i na nowo odkryjemy różne miejsca" - dodał.

Obecnie na bulwarach wiślanych piesi i rowerzyści korzystają z jednego asfaltowego ciągu komunikacyjnego. Zgodnie z koncepcją przygotowaną przez ZZM po rewitalizacji ruch pieszy i rowerowy zostałyby rozdzielone. Bliżej rzeki ma powstać nieco węższa niż obecnie droga dla pieszych o nawierzchni betonowej, wyżej pas zieleni, a nad nim osobna ścieżka dla rowerzystów i rolkarzy. Nad Wisłą pojawiłyby się także ławki i leżaki.

Miasto planuje stworzenie jeszcze jednej kładki pieszo – rowerowej, która połączyłaby Kazimierz i Ludwinów; trwa też zbiórka podpisów pod inicjatywą, by kolejna taka kładka połączyła Zwierzyniec i Dębniki.

Projekt zakłada połącznie bulwarów z ciągami pieszo-rowerowymi stworzonymi w sposób jak najmniej ingerujący w walory przyrodnicze wzdłuż dopływów Wisły: Rudawy, Wilgi, Prądnika, Białuchy i Dłubni. Co najmniej co 500 metrów mają się tam znajdować miejsca odpoczynku w otoczeniu zieleni. Realizacja tej części projektu wymaga jednak wykupu gruntów. Jednocześnie, by utrzymać ciągłość komunikacyjną, przewiedziano budowę kilku kładek.

Realizacja projektu "Wisła łączy" ma potrwać pięć lat i kosztować ok. 100 mln zł. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
Wisła
bulwary
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....