TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Kraków będzie miał nową kładkę pieszo-rowerową
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 10.03.2020 18:41:09
Kraków będzie miał nową kładkę pieszo-rowerową

W Krakowie powstanie nowa kładka pieszo-rowerowa nad Wisłą. Zbudują ją PKP Polskie Linie Kolejowe i miasto Kraków.

Nowa kładka znajdzie się ona przy mostach kolejowych, powstających w ramach modernizacji linii średnicowej E30, przebiegającej przez centrum miasta.

Podpisanie listu intencyjnego

W poniedziałek przedstawiciele obu stron podpisali list intencyjny w sprawie realizacji inwestycji. Jak podkreślił podczas briefingu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, porozumienie między PLK i władzami miasta jest dowodem na to, że spółka kolejowa jest nie tylko zarządcą infrastruktury, ale też inwestorem otwartym na sprawy i postulaty samorządów.

"Realizujemy inwestycje dla mieszkańców. Liczy się przede wszystkim pasażer, walka z wykluczeniem komunikacyjnym oraz wszelkie cenne inicjatywy zgłaszane przez partnerów, także te związane z ochroną środowiska" - zaznaczył minister.

Według niego budowa kładki pieszo-rowerowej przy moście kolejowym w Krakowie jest przykładem na to, że duże inwestycje na kolei łączą nie tylko regiony, ale także przyczyniają się do poprawy komunikacji w miastach.

Kładka ma być gotowa w 2021 roku

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel poinformował, że nowa kładka powinna być gotowa w 2021 roku, wraz z zakończeniem całości inwestycji realizowanych na linii średnicowej. Zgodnie z zapisami listu intencyjnego projekt przeprawy będzie finansowany ze środków samorządowych, dlatego radni w najbliższych dniach powinni przegłosować zarezerwowanie w budżecie miasta środków na ten cel.

Nowa kładka ma powstać przy zachodnim moście kolejowym, od strony mostu drogowego Powstańców Śląskich. Obiekt będzie łączył Zabłocie (ul. Zabłocie) z Kazimierzem (ul. Podgórską). Na przylegającej do mostu kładce znajdzie się miejsce na chodnik i drogęrowerową. Obiekt będzie oświetlony. Po obu stronach kładki, przy wejściach, zamontowane zostaną windy, które osobom o ograniczonej możliwości poruszania się umożliwią dostęp do obiektu. Zapewniona będzie dogodna komunikacja na przystanek Kraków Zabłocie.Rowerzyści będą wjeżdżać na przeprawę najazdami zlokalizowanymi przy nasypach kolejowych.

Będzie to druga kładka pieszo-rowerowa na Wiśle w Krakowie. Pierwsza - kładka o. Bernatka, łącząca Kazimierz z Podgórzem - została otwarta w 2010 r. Przeprawa przyczyniła się do ożywienia turystycznego tzw. starego Podgórza.

W ramach modernizacji linii średnicowej E30

Budowa trzech nowych mostów kolejowych i kładki na Wiśle jest elementem modernizacji linii średnicowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Rozpoczęte w lipcu 2017 r. prace są obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego.

W ramach inwestycji powstają także nowe, 850-metrowe estakady w miejsce usuniętego nasypu ziemnego, biegnącego przez centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej, na których znajdą się dodatkowe dwie pary torów, a także stacje kolejowe.

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa 100 km/h.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w 2021 r.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
kładka pieszo-rowerowa
PKP PLK

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....