Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konsultacje trasy rowerowej z Poznania do Swarzędza

infobike
28.08.2017 15:27
0 Komentarzy

Trwają konsultacje społeczne dotyczące przebiegu połączeńrowerowych pomiędzy Poznaniem a Swarzędzem. Przedstawiono cztery warianty tras.

Potrzebę stworzenia takiego połączenia uzasadniają prognozywzrostu ruchu rowerowego pomiędzy Swarzędzem i Poznaniem do 2030 roku. Budowatrasy ma usprawnić dojazd w obu kierunkach i zachęcić do korzystania z tegośrodka transportu.

Warianty 1 i 2 wytyczone zostały wzdłuż ulic Warszawskiej(Poznań) i Poznańskiej (Swarzędz). Pierwszy z nich został poprowadzony popółnocnej stronie ulicy Warszawskiej od skrzyżowania ulic Leszka i Radziwoja wAntoninku do ul. Kirkora w Swarzędzu. Drugi, łączący te same miejsca wyznaczonyzostał na południe od ul. Warszawskiej.

Pozostałe dwa warianty mają swój początek na skrzyżowaniuulicy Piwnej i Kobylepole. Wariant 3 biegnie ulicą Kobylepole, Borówki iŻywiczną do ul. Szumana, gdzie włącza się w istniejącą drogę dla rowerów.Ostatni z proponowanych wariantów prowadzi przez ul. Kobylepole, Borówki iTransportową do skrzyżowania z ul. Planetarną.

Szczegółowy opis przebiegu proponowanych wariantówpołączenia rowerowego Poznań – Swarzędz:

Wariant 1

Trasa wariantu 1 zaczyna swój bieg na skrzyżowaniu ulicyLeszka i Radziwoja. Prowadzi wzdłuż ulicy Leszka, następnie poprzez tunel(wyposażony w prowadnice dla rowerów) biegnie pod ulicą Warszawską w okolicysiedziby firmy Volkswagen Poznań. Pomiędzy siedzibą firmy, a skrzyżowaniemulicy Poznańskiej i Kirkora w Swarzędzu, trasa wariantu 1 biegnie po północnejstronie ulicy Poznańskiej. Za wspomnianym skrzyżowaniem przechodzi na drugąstronę jezdni i włącza się w istniejący ciąg pieszo-rowerowy na ulicy Kirkora.

Wariant 2

Trasa wariantu 2 zaczyna swój bieg na skrzyżowaniu ulicyLeszka i Radziwoja. Prowadzi wzdłuż tej drugiej, przechodzi pod wiaduktemkolejowym za stacją Poznań Antoninek, a następnie biegnie wzdłuż ulicy ZaCybiną. Na wysokości ogródków działkowych przekracza linię kolejową i biegniewzdłuż drogi obsługującej tereny ogródków działkowych aż do ulicy Kirkora,gdzie włącza się w istniejący ciąg pieszo-rowerowy. Ruch rowerowy w tymwariancie w całości odbywa się „na zasadach ogólnych”.

Wariant 3

Trasa wariantu 3 zaczyna swój bieg na skrzyżowaniu ulicyKobylepole i Piwnej. Prowadzi wzdłuż ulicy Kobylepole, przechodzi pod dwomawiaduktami kolejowymi, a następnie skręca w ulicę Borówki. Z ulicy Borówkiskręca w ulicę Żywiczną. Biegnie wzdłuż terenów leśnych po północno-zachodniejstronie ulicy Żywicznej. Następnie wzdłuż ulicy Szumana, pomiędzy jezdnią alinią kolejową. Przebieg wariantu 3 kończy się na wysokości ulicy Szumana gdzieplanowana trasa włącza się w istniejącą już drogę dla rowerów.

Wariant 4

Trasa wariantu 4 jest po części wspólna z przebiegiemwariantu 3. Zaczyna swój bieg na skrzyżowaniu ulicy Kobylepole i Piwnej.Prowadzi wzdłuż ulicy Kobylepole. Przechodzi pod dwoma wiaduktami kolejowym, anastępnie skręca w ulicę Borówki. Biegnie wzdłuż terenów leśnych po północnejstronie ulicy Borówki oraz ulicy Transportowej. Przebieg wariantu 4 kończy sięna skrzyżowaniu ulicy Transportowej z Planetarną.

– Zgodnie z przeprowadzonymi analizami najbardziejekonomicznym wariantem realizacji połączenia rowerowego Poznania z GminąSwarzędz jest wariant 2. Drugi pod względem wielkości kosztów jest wariant 1,trzeci – wariant 3, a najdroższy – wariant 4. Jeżeli zaś chodzi o generowanyruch rowerowy, najbardziej korzystny jest wariant 1, następnie wariant 2, apotem warianty 3 i 4, generujące najmniejsze potoki ruchu- informuje AgataKaniewska. – Biorąc pod uwagę te dwie zmienne (wielkości kosztów i generowanegoruchu) najbardziej zasadnym wydaje się realizacja wariantu 1. Trasa tawygeneruje największy ruch. Ponadto stanowi ona najkrótsze połączenie miejsca obardzo dużej koncentracji miejsc pracy jaką jest zakład Volkswagen Poznań zobszarami mieszkalnymi Swarzędza. – dodaje rzecznik ZDM.

Uwagi, komentarze i propozycje zmian do wyżej opisanychwariantów można przesyłać na adres [email protected] w terminie do 8września 2017 roku. Szczegóły dotyczące konsultacji można znaleźć na stronie http://www.zdm.poznan.pl/projekty-drogowe.php?site=view&id=112

Komentarze