Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec sezonu rowerów miejskich w Kędzierzynie Koźlu

infobike
29.09.2017 11:47
0 Komentarzy

Sobota, 30 września, toostatni dzień OK bike!, czyli pilotażowego programu rowerupublicznego w Kędzierzynie-Koźlu. Przez cztery miesiące mieszkańcymogli korzystać z sześciu stacji i 54 rowerów. Wyniki programu sąbardzo obiecujące.

Zebraliśmydane, które pokazują, że mieszkańcy chcą, a Kędzierzyn-Koźlepotrzebuje roweru publicznego„– mówi TomaszWojtkiewicz, prezesNextbike Polska. „MieszkańcyKędzierzyna-Koźla chętnie i często wypożyczali rowery. Co ważne,dla wielu z nich nie była to nowość, wcześniej korzystali zsystemów Nextbike w innych miejscach, a teraz z radościąskorzystali z tej możliwości w swoim mieście.

Rowery w Kędzierzynie-Koźluwypożyczono aż 5900 razy. W systemie zarejestrowały się 653osoby. Z rowerów w Kędzierzynie-Koźlu skorzystało też 265użytkowników zarejestrowanych w innych systemach Nextbike, m.in.Wrocławskim Rowerze Miejskim i Opole Bike. Wypożyczyli oni roweryaż 2478 razy, co stanowi ponad 40% wszystkich wypożyczeń! Tozarówno turyści, jak i mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla, którzywcześniej korzystali z systemów Nextbike w innych miastach.

Najpopularniejszą stacjąwypożyczeń była ta przy dworcu kolejowym. Użytkownicy chętniejeździli z niej m.in. na stacje Osiedle Piastów oraz OdrzańskieOgrody i z powrotem. Rowery miejskie były chętnie wykorzystywanejako uzupełnienie codziennych podróży na ich pierwszych iostatnich kilometrach – OK bike! najczęściej wypożyczano w dnipowszednie w godzinach popołudniowego szczytu. Średnia długośćjednego wypożyczenia to 17 minut i 25 sekund.

Poszczególne stacje wŚródmieściu rozmieszczono w odległości kilkuset metrów odsiebie przy węzłach komunikacyjnych i osiedlach. Cieszyły się onenajwiększą popularnością. Rzadziej użytkownicy decydowali sięna przeprawę rowerem przez Odrę. Położone po jej zachodniejstronie dwie stacje – Rynek i Osiedle Zachód – były mniejpopularne, a rowery wypożyczane na jednej z nich, zazwyczaj oddawanona drugiej. To pokazuje, jak potrzebne jest zwiększenie liczbystacji tak, by obejmowały one zarówno wschodnią i zachodnią częśćmiasta, ale również Kłodnicę i inne osiedla.

Po zakończonym programiepilotażowym Nextbike Polska przedstawi miastu szczegółowy raportzawierający zebrane dane, ich analizę, wnioski oraz rekomendacje.Umożliwią one takie przygotowanie docelowego systemu rowerumiejskiego w Kędzierzynie-Koźlu, by w pełni spełniał on swojefunkcje, zarówno rekreacyjne, jak i komunikacyjne.

Komentarze