TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

KE rozważa przedłużenie ceł antydumpingowych na chińskie rowery
PAP - Opublikowano: 04.06.2018 17:23:59
KE rozważa przedłużenie ceł antydumpingowych na chińskie rowery

Komisja Europejska zdecydowała w poniedziałek o wszczęciu dochodzenia ws. przedłużenia środków antydumpingowych wobec producentów rowerów z Chin. Do kontynuowania obecnej polityki celnej wezwało Komisję Europejską Stowarzyszenie Producentów Rowerów (EBMA).

W marcu br. EBMA złożyło do Komisji wniosek w tej sprawie w imieniu producentów reprezentujących ponad 45 proc. unijnej produkcji rowerów.

W jego uzasadnieniu podano, że "w związku z wygaśnięciem środków istnieje prawdopodobieństwo kontynuacji lub ponownego wystąpienia dumpingu i szkody dla przemysłu unijnego".

Przedstawiciele europejskiego przemysłu rowerowego argumentują, że jeśli obecne ograniczenia dotyczące przywozu rowerów do Unii z Chin (a także Kambodży, Pakistanu i Filipin jako krajów pośredniczących) zostaną zniesione, jego poziom najprawdopodobniej znacząco wzrośnie, głównie z powodu "istnienia znacznych niewykorzystanych mocy produkcyjnych (...) w ChRL", "atrakcyjności rynku unijnego pod względem wielkości" oraz cen.

Zdaniem stowarzyszenia po zniesieniu zapór antydumpingowych chińskie ceny eksportowe kształtowałyby się na poziomie wystarczająco niskim, aby nadal wyrządzać szkodę przemysłowi unijnemu, którego sytuacja pozostaje "niestabilna".

Na poparcie swoich zarzutów stowarzyszenie przywołało sprawozdanie KE z 2017 r. na temat znaczących zakłóceń w gospodarce ChRL, a zwłaszcza tzw. zakłóceń ogólnych (związanych m.in. z gruntami, energią i kapitałem) oraz zakłóceń w sektorach stali, aluminium i substancji chemicznych, które są podsta­wowymi materiałami stosowanymi w przemyśle rowerowym. W tym samym dokumencie podkreślono również poważne problemy związane z nadwyżką mocy produkcyjnych na rynkach stali i aluminium w Chinach, w związku z czym stwierdzono, że ceny w tych sektorach nie są wynikiem działania sił rynkowych.

W swoim wniosku EBMA powołało się na przykłady z rynku USA i Japonii, gdzie na skutek niekontrolowanego napływu z Chin rodzima produkcja rowerów niemal całkowicie zanikła. Przedstawiono też wyliczenia, według których zeszłoroczny eksport chińskich rowerów do UE wzrósł o 15 proc., a sprzedaż rowerów wyprodukowanych w Europie zmalała o 6 proc.

Komisja uznała argumenty stowarzyszenia za wystarczające, by wszcząć postępowanie dochodzeniowe. Oznacza to, że obecnie obowiązujące regulacje antydumpingowe zostają przedłużone do chwili zakończenia śledztwa. Zdaniem przedstawicieli KE może to potrwać ok. 15 miesięcy.

Podobne dochodzenie na wniosek EBMA Komisja Europejska prowadzi w sprawie importu na rynek UE chińskich rowerów elektrycznych.

z Brukseli Grzegorz Paluch (PAP)

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chiny
ChRL KE
UE
rowery
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....