Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Infrastruktura rowerowa w Katowicach rośnie w siłę.

infobike
21.08.2020 16:35
0 Komentarzy

W sierpniu dobiegła końca budowa dwóch dróg rowerowych na południu Katowic o łącznej długości 4,4 km. Na tym jednak nie koniec, bo już za kilka dni rozpocznie się budowa dwóch kolejnych dróg rowerowych, w centralnej i północnej części miasta, o łącznej długości 2,4 km. Łącznie Katowice przeznaczą na wspomniane inwestycje ponad 8 mln zł.

Miasto inwestuje znaczne środki w rozbudowę infrastruktury rowerowej. W zeszłym roku wydano na ten cel ponad 6 mln zł, a w tym roku zarezerwowano w budżecie około 18 mln zł.

– Naszym celem jest połączenie wszystkich dzielnic miasta komfortowymi drogami rowerowymi z centrum. Do tematu rowerów podchodzimy systemowo. Traktujemy je jako środek nie tylko rekreacji, ale też transportu. Dlatego poza rozbudową dróg rowerowych kładziemy także nacisk na rozwój sieci rowerów miejskich. W 2015 r. testowaliśmy 3 wypożyczalnie – dziś jest już ich 82, a docelowo będzie 150 – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic

Na początku sierpnia zakończyła się budowa 2,7-kilometrowego odcinka drogi rowerowej, która połączyła Rondo Huchrackiego w Panewnikach z ul. Medyków. Z kolei druga ukończona droga rowerowa, o długości 1,7 km, stanowi kontynuację tej pierwszej – i prowadzi od ul. Medyków do Centrum Przesiadkowego „Ligota”, które zostało otwarte pod koniec 2018 r. Koszt realizacji tych dwóch inwestycji wyniósł 5,26 mln zł. Z nowych dróg korzystają już przede wszystkim mieszkańcy Panewnik, Ligoty i użytkownicy CP „Ligota”.

Pod koniec wakacji rozpoczną się prace przygotowawcze dla budowy dwóch ważnych z komunikacyjnego punktu widzenia dróg rowerowych. Pierwsza z nich to odcinek, który pozwoli skomunikować północne dzielnice miasta z Parkiem Śląskim, ale będzie też stanowił fragment drogi rowerowej, którą w przyszłości z tej części miasta będzie można dojechać do centrum. Mowa 1,3-kilometrowym połączeniu wzdłuż al. W. Korfantego na odcinku od ul. Telewizyjnej do ul. Gnieźnieńskiej.

– Droga będzie rozpoczynać się przy pętli Alfreda, a na wysokości ul. Mieczysława Karłowicza, przekraczać obydwa pasy ruchu i prowadzić po zachodniej stronie ulicy. Projekt uzgodniliśmy z Zespołem ds. Polityki Rowerowej oraz Radą Jednostki Pomocniczej – mówi Paweł Sucheta, zastępca naczelnika Wydziału Transportu w UM Katowice.

Koszt budowy drogi rowerowej wyniesie 1,36 mln zł, a wykonawca ma czas na jej ukończenie do końca stycznia 2021 r. Droga rowerowa na pętli Alfreda połączy się z już istnieją, liczącą blisko 700 m. drogą rowerową prowadzącą wzdłuż ul. Telewizyjnej do Parku Śląskiego.

Kolejna droga rowerowa, której budowa rozpocznie się w sierpniu, ułatwi rowerzystom dojazd do Doliny Trzech Stawów. Droga o długości 1,1 km zostanie poprowadzona wzdłuż ul. Lotnisko. W kolejnych latach stanie się ona fragmentem znacznie większej drogi rowerowej, która będzie miała połączyć os. Paderewskiego z Nikiszowcem. Koszt budowy drogi wyniesie 1,67 mln zł. Wykonawca, zgodnie z umową, powinien ukończyć inwestycję do końca tego roku.


Komentarze