Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Historyczne rowery na wystawie w Koperniku.

infobike
30.10.2020 18:35
0 Komentarzy

W Centrum Nauki Kopernik otwarto unikalną wystawę „Rowery”, prezentującą historię rowerów, najciekawsze modele, ich wpływ na społeczeństwo i kulturę.

Na wystawie, jako jeden z eksponatów pojawił się kurierski rower elektryczny DHL Parcel – zaprezentowany w kontekście zmian społecznych i wpływu na środowisko. Obecność na wystawie to przykład współpracy jednego z największych centrów nauki w Europie z liderem innowacyjnej, ale również ekologicznej logistyki.

– Takiej wystawy jeszcze w Koperniku nie było. Składają się na nią zarówno interaktywne eksponaty, jak i wyjątkowa kolekcja jedno- i wielośladów – od tych najstarszych, zabytkowych po współczesne, wykorzystujące najbardziej nowoczesne technologie. Na wystawie zwiedzający przyjrzą się im z bliska, poznają ich budowę i historię, a także samodzielnie wypróbują nietypowe modele. Przekonają się także, że jazda na rowerze o kwadratowych kołach jest możliwa – przekonuje Paweł Wójcik – Kierownik wystawy z Centrum Nauki Kopernik.

Na wystawie zobaczyć można jednoślady historyczne i współczesne, poznać mechanizmy napędzające rowery, a także zjawiska, stojące za ich działaniem. Na zwiedzających czekają m.in. pierwszy na świecie seryjnie produkowany rower górski, rower braci Wright, który przyczynił się do powstania samolotu, a także siodełko przemytnicze, w którym szmuglowano deficytowe towary, a także elektryczny rower kurierski DHL Parcel – przykład nowoczesnego, ekologicznego jednośladu w służbie ekologistyki miejskiej.

– Nasz eksponat będzie można obejrzeć przez cały nadchodzący rok. Kurierski rower elektryczny, który stanął w Centrum Nauki Kopernik to model podobny do tych, z których korzystają kurierzy. Rowery eParcycle są używane w czterech lokalizacjach. Można spotkać je na ulicach Warszawy, Poznania, Gdańska i Wrocławia.

Inspiracją dla rozpoczęcia testów proekologicznej, rowerowej floty, jest strategia „go green” – jeden z kluczowych kierunków działań. Zrównoważony rozwój uważamy za bardzo istotny. Chcemy, by naszym wkładem w ochronę środowiska była ekologiczna logistyka. Postawiliśmy sobie ambitny cel „zero emisji do 2050 roku”. Do tej pory chcemy ograniczyć do zera emisję dwutlenku węgla w operacjach logistycznych – mówi Magdalena Bugajło – Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej i PR w DHL Parcel.

Wdrożenie rowerów elektrycznych to kolejny krok w realizacji tego celu. Rower umożliwia poruszanie się po mieście bez spalin, wibracji i hałasu. Jest również doskonałą alternatywą dla samochodu ze względu na możliwość łatwego dotarcia w miejsca trudno dostępne, a także w strefy zeroemisyjne.


Komentarze