TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

GZM wyciąga elektryczne wnioski z MEVO
- Opublikowano: 19.12.2019 11:30:46
GZM wyciąga wnioski z MEVO. I ponawia przetarg

18 grudnia  rzeczniczka urzędu metropolitalnego Kamila Rożnowska poinformowała o ogłoszeniu ponownego przetargu.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ogłosiła ponowny przetarg na koncepcję wdrożenia Roweru Metropolitalnego. Jej przedstawiciele spodziewają się odebrać opracowanie w połowie 2020 r., a system miałby ruszyć w 2021 r. Skupiająca 41 samorządów centralnej części woj. śląskiego GZM chce, aby system rowerów miejskich opierał się o pojazdy ze wspomaganiem elektrycznym. Przedstawiciele Metropolii sygnalizowali, że może on liczyć docelowo nawet ok. 10 tys. takich rowerów, a na jego pilotażowe wdrożenie założyli kwotę ok. 20 mln zł.

Przetarg na wyłonienie autora koncepcji systemu – wydłużający się wobec odwołań - został ostatecznie unieważniony w listopadzie br. Choć odwołania zostały rozpatrzone na korzyść zamawiającego, jedyny pozostały w postępowaniu oferent nie przedstawił odpowiednich dokumentów.

Pomorskie problemy

Przedstawiciele GZM przypomnieli w środę, że pod koniec października br. władze miast Pomorza, które zaangażowały się w projekt, zdecydowały o jego zawieszeniu. Operator nie był bowiem w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania systemu m.in. ze względu na sprawne ładowanie baterii oraz dostarczenie kolejnej transzy rowerów.

"Problemy, z którymi mierzy się Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, tylko potwierdzają z jak niezwykłą precyzją trzeba podejść do tego zagadnienia, aby móc udostępnić rowery elektryczne na tak szeroką skalę" - powiedział cytowany przez Rożnowską zastępca dyrektora departamentu projektów i inwestycji urzędu metropolitalnego Paweł Krzyżak.

"Nauczeni również doświadczeniem naszych partnerów z Pomorza, chcemy przeanalizować różne inne możliwości, które sprawią, że system będzie działał sprawnie. Zatem w tej chwili nie myślimy tylko o modelu biznesowym przedsięwzięcia – o tym czy kupić rowery, czy je dzierżawić, ale również o tym, w jaki sposób usprawnić system ładowania baterii" – wskazał Krzyżak.

Sieć ładowarek-automatów

Wyjaśnił, że jedną z takich możliwości jest stworzenie sieci automatów, skąd będzie można wypożyczać baterie, inną - usługi długoterminowego wydzierżawiania ich użytkownikom, którzy samodzielnie dbaliby o ładowanie. Zagadnienia te będą przedmiotem analizy, a koncepcja ma przedstawić rekomendacje dotyczące optymalnego rozwiązania.

"Jeśli teraz wszystko pójdzie zgodnie z planem, to koncepcja powinna być gotowa w połowie przyszłego roku. System mógłby zostać uruchomiony najprawdopodobniej w 2021 r." - oceniła w środę Rożnowska.

Podczas ostatniej, listopadowej, sesji zgromadzenia GZM, przewodniczący jej zarządu Kazimierz Karolczak deklarował prace nad alternatywną wersją rozwoju systemu roweru tradycyjnego, działającego obecnie w kilku gminach Metropolii. "Na pewno chcielibyśmy utrzymać integrację i być może jeszcze w niektórych miastach, szczególnie tego trzonu Metropolii spowodować, by powstały dodatkowe stacje obecnego systemu" - sygnalizował Karolczak.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....