TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Gliwice unieważniły przetarg na obsługę roweru miejskiego
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 10.02.2020 16:39:52
Zdj. Z archiwum Nextbike Polska

Pod znakiem zapytania stoi uruchomienie Gliwickiego Roweru Miejskiego w kwietniu tego roku. Prawdopodobnie termin ulegnie zmianie ponieważ miasto unieważniło przetarg na obsługę roweru miejskiego. Do przetargu zgłosiła się firma Nextbike Polska i zaoferowała kwotę znacznie wyższą niż zakładano.

Co dalej z Gliwickim Rowerem Miejskim?

W styczniu Gliwice ogłosiły przetarg na nowego operatora roweru miejskiego, który miał poprowadzić wypożyczalnię od 1 kwietnia do 30 listopada. Wypożyczalnia ma składać się z minimum 20 stacji, z których każda wyposażona ma być w 1 terminal z panelem informacyjnym i sterującym. Każda stacja ma posiadać średnio 15 stojaków rowerowych i średnio 10 rowerów. GRM ma składać się ze 195 rowerów, w tym dwa tandemy i trzy rowery familijne/cargo. System ma mieć przynajmniej 10 zapasowych rowerów. Po 30 listopada operator ma zdemontować system i dokonać rozliczenia z klientami.

Najprawdopodobniej nie uda się uruchomić systemu 1 kwietnia. Powodem takiego stanu rzeczy jest unieważnienie przetargu na obsługę roweru miejskiego. Do przetargu zgłosiła się tylko jedna firma – Nextbike Polska – która wyceniła swoje usługi znacznie drożej niż zakładały to plany miasta.

30 listopada 2019 roku zakończył się trzeci i ostatni rok współpracy miasta z Nextbike Polska, firmą, która obsługiwała gliwicką wypożyczalnię. Podczas sezonu 2019 system składał się z 15 stacji i 150 rowerów, z których skorzystano 84,8 tysiąca razy.

Nowy przetarg

Gliwice widziały rosnące zainteresowanie wypożyczalnią, dlatego planowały powiększenie floty w 2020 roku. Dlatego, jak informuje gliwicki Urząd Miejski, ogłoszono przetarg na zorganizowanie, zarządzanie i eksploatację systemu miejskich wypożyczalni rowerów, w ramach którego miało działać 20 stacji. Po gliwickich ulicach jeździłoby wówczas 200 rowerów miejskich. Miasto przeznaczyło na ten cel 702 tys. zł.

Do udziału w przetargu zgłosiła się tylko jedna firma – dotychczasowy organizator systemu - Nextbike Polska S.A. Zaoferowała swoje usługi za 1157184 zł. To o ponad 100 proc. więcej za jedną stację w miesiącu w porównaniu z poprzednimi sezonami. W ramach poprzedniej umowy z Nextbike miesięczny koszt zarządzania i eksploatacji jednej stacji wynosił 3450,20 zł. W tym roku Miasto planowało przeznaczyć na to zadanie 4387,50 zł, jednak firma chce aż 7232,40 zł – czytamy na oficjalnym serwisie internetowym Gliwic.

Miasto zdecydowało się nie odpisywać umowy na warunkach zawartych w ofercie Nextbike i przygotować nowy przetarg. Gliwice biorą pod uwagę możliwość uruchomienia systemu z rowerami IV generacji, czyli takimi, które nie wymagają stacji dokujących.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gliwice
rower miejski
przetarg
Nextbike

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....