TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Gliwice. Ponad 37 km tras rowerowych do 2022 roku
PAP/INFOBIKE.PL - Opublikowano: 20.02.2020 16:32:19
Gliwice. Ponad 37 km tras rowerowych do 2022 roku

Gliwice planują zbudować ponad 37 km dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych do 2022 roku. Nowa infrastruktura powstanie m.in. na dawnym torowisku kolejki wąskotorowej i przy powstającej obwodnicy Gliwic.

Plan rozwoju infrastruktury rowerowej

Jak przekazał w środowym biuletynie gliwicki magistrat, w ostatnich dniach tamtejsi samorządowcy i urzędnicy rozmawiali ze społecznikami m.in. o planach miasta na rozwój infrastruktury rowerowej w najbliższych latach.Rowerzyści mogą w ciągu trzech lat spodziewać się w Gliwicach lepszych nawierzchni istniejących tras i 37 km nowych odcinków.

Szlakiem dawnych torów

Na potrzeby części z nich wykorzystany zostanie ślad dawnych torów wąskotorowych, pozostałość po 51-kilometrowej kolei działającej od początku ub. wieku. Łączyła ona Gliwice z obecną dzielnicą Raciborza – Markowicami, prowadząc ruch towarowy i pasażerski. Pociągi przestały jeździć w 1993 r. Mimo wpisu do rejestru zabytków i ochrony konserwatorskiej znaczną część kolei rozkradziono.

Choć w poprzednich latach pojawiały się inicjatywy na rzecz odbudowy możliwie dużej części kolejki, a jej zachowany kilkukilometrowy odcinek w pobliżu Rud Raciborskich wydłużył samorząd Rybnika, w Gliwicach zdecydowano o budowie w miejscu dawnych torów drogi rowerowej.

Ze środowej informacji samorządu wynika, że w tym roku powstanie asfaltowa nawierzchnia ścieżki rowerowej wraz z urządzeniem przystanku rowerowego w rejonie dawnej stacji Trynek, przy ul. Bojkowskiej.

Od Knurowskiej do granic miasta

Powstać ma też odcinek trasy rowerowej od ul. Knurowskiej do granicy miasta - droga dla rowerów o szerokości 3 m i długości ponad 2 km zostanie poprowadzona nasypem kolejki. Ponadto, zaprojektowany ma zostać kolejny odcinek przy ul. Knurowskiej i przeanalizowana możliwość budowy drogi rowerowej w miejscu dawnych torów od ul. Kujawskiej do Robotniczej.

Również w tym roku ma być gotowy odcinek zachodniej lokalnej obwodnicy miasta od ul. Daszyńskiego do ul. Rybnickiej - wraz z drogami technicznymi, na których dozwolony będzie ruch rowerowy. W IV kw. br. powinna zostać ukończona droga rowerowa przy południowej obwodnicy miasta (ul. Okrężna), a także dróżka pieszo-rowerowa wzdłuż ul. Kozielskiej.

Ciąg pieszo-rowerowy

Do końca tego roku ma powstać dokumentacja projektowa dróżek pieszo-rowerowych wzdłuż ul. Kujawskiej, Jana Pawła II i Nowy Świat oraz dokumentacja terenu przy projektowanym przystanku kolejowym Gliwice Kopernik (w rejonie ul. Perseusza). Inwestycji kolejowej towarzyszyć ma m.in. infrastruktura rowerowa, w tym parkingi rowerowe i stacja napraw rowerów.

Do końca 2021 r. gotowy powinien być kolejny odcinek zachodniej obwodnicy miasta, od ul. Okulickiego do ul. Daszyńskiego - z drogami technicznymi otwartymi dla rowerzystów, a także ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Zabrskiej. Na przyszły rok zaplanowano też zaprojektowanie przebudowy skrzyżowania ulic: Staromiejskiej, Strzelców Bytomskich i Głównej, przy którym powstanie ścieżka rowerowa.

Dokumentacja dla ciągów pieszo-rowerowych

Na 2021 r. zaplanowano też ukończenie dokumentacji kolejnych dróżek pieszo-rowerowych wzdłuż rzeki Kłodnicy (od ul. Orlickiego do Staromiejskiej), wzdłuż ul. Strzelców Bytomskich (od ul. Zakątek Leśny do Grzybowej), wzdłuż ul. Toszeckiej (od ul. Gajowej do Rekreacyjnej) i wzdłuż ul. Chorzowskiej.

Etapowo powstawać ma ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż tzw. ul. Noworybnickiej - od ul. Nowy Świat do Toruńskiej. Trwa analiza możliwości budowy podobnego połączenia równoległego do ul. Rybnickiej - od ul. Toruńskiej do obwodnicy.

Miasto planuje również modernizację nawierzchni szlaku rowerowego w rejonie Lasu Łabędzkiego, od ul. Granicznej do Bażanciej. Analizuje możliwości budowy ciągu pieszo-rowerowego łączącego ul. Pszczyńską z Kujawską.

Mimo rozwoju infrastruktury rowerowej mieszkańcy Gliwic, którzy spodziewali się możliwości korzystania z rowerów miejskich w kwietniu br., zaczekają dłużej. Tamtejszy samorząd unieważnił przetarg na tę usługę - jedyny oferent i dotychczasowy operator, Nextbike Polska, zaoferował cenę wyższą niż planowano.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gliwice
droga
infrastruktura rowerowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....