TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Czy warszawskie Śródmieście dogoni Radom?
ZIELONE MAZOWSZE Maciej Stulmicki - Opublikowano: 13.08.2015 15:07:53 1 komentarz
Fot. Zielone Mazowsze

W związku z aktualizacją rozporządzeń określających warunki dopuszczenia dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych, zwracam się z wnioskiem o weryfikację kosztów realizacji najpopularniejszego śródmiejskiego projektu z Budżetu Partycypacyjnego 2015, czyli ?Kontrapasów rowerowych? zobacz >>> - pisze Maciej Stulmicki z Zielonego Mazowsza.

Projekt przewiduje zmianę organizacji ruchu na 11 ulicach lokalnych o łącznej długości 4 km, przy budżecie na poziomie 360 tys. zł.

Analogiczne zmiany przeprowadzone w Radomiu na 37 ulicach o łącznej długości ponad 10 km zobacz >>>kosztowały ponad czterokrotnie mniej.

Jako że koszt zmian organizacji ruchu zamknął się w 80 tys. zł, pozostałe 20 tys. zł z puli zarezerwowanej w budżecie obywatelskim przeznaczono na wdrożenie dodatkowych usprawnień rowerowych, takich jak brakujące łączniki i przejazdy.

Biorąc pod uwagę opóźnienie w realizacji projektu śródmiejskiego zobacz >>>, należy już teraz oszacować rzeczywisty koszt zmian organizacji ruchu wykonywanych przede wszystkim przy pomocy oznakowania pionowego (prawdopodobnie nie przekraczający 1/4 przewidzianego budżetu), oraz rozszerzyć zakres prac o dodatkowe ulice jednokierunkowe, tak aby pula zarezerwowana na realizację projektu została efektywnie wykorzystana w całości. Przede wszystkim umowy na opracowanie projektów zmian organizacji ruchu powinny od razu objąć dodatkowe ulice, tak by możliwe było wdrożenie zmian na większej liczbie ulic bez konieczności powtarzania czaso- i pracochłonnej procedury przygotowywania projektów zmian organizacji ruchu. Listę ulic, na jednokierunkowych, na których powinien zostać dopuszczony dwukierunkowy ruch rowerowy (głównie przy pomocy znaków T-22) przedstawiam w załączniku.

Do wiadomości:
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

Załącznik
Lista ulic jednokierunkowych w Śródmieściu, na których powinien zostać dopuszczony dwukierunkowy ruch rowerowy, a które nie znalazły się w zwycięskim projekcie z 2014 r.

?        Baczyńskiego,

?        Bednarska,

?        Boduena,

?        Canaletta,

?        Ciasna (Gomulickiego - Świętojerska),

?        Dragonów,

?        Elektoralna,

?        Foksal,

?        Franciszkańska (Koźla ? Zakroczymska),

?        Frascatti,

?        Gałczyńskiego,

?        Gęsta,

?        Gomulickiego,

?        Jaracza,

?        Kawalerii,

?        Konopnickiej,

?        Kopernika (Karasia ? Oboźna),

?        Koszykowa (Mokotowska ? Pl. Konstytucji),

?        Kościelna,

?        Kozia,

?        Koźmińska,

?        Kubusia Puchatka,

?        Mariensztat,

?        Miła,

?        Moniuszki,

?        Mysia,

?        Natolińska,

?        Niska,

?        Nowiniarska,

?        Nullo,

?        Okólnik,

?        Parkingowa,

?        Poznańska (Hoża ? Wilcza),

?        Próżna,

?        Przemysłowa,

?        Przeskok,

?        Przyrynek,

?        Radna,

?        Rajców,

?        Sapieżyńska,

?        Sewerynów,

?        Sienna,

?        Służewska,

?        Smolna,

?        Smulikowskiego,

?        Śliska,

?        Śniadeckich (plac Politechniki - droga dla rowerów),

?        św. Barbary,

?        Wałowa,

?        Warecka,

?        Wiejska (Frascatti ? Prusa),

?        Wilcza (Plater ? Poznańska i al. Ujazdowskie - Mokotowska),

?        Wiślana,

?        Wspólna (Chałubińskiego ? Poznańska).

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Radom
Warszawa
Zielone Mazowsze
kontrapasy
  • FRanek – 14.08.2015

    Fajnie, że kolejne miasta przestają bać się kontra-ruchu rowerowego. Na toruńskiej Starówce od połowy 2012 mamy część ulic z kontra-ruchem bez malunków na jezdni tylko z tabliczką pod zakazem wjazdu lub ruchu. Do tego ok 130-150 (?) stojaków "U" (już przestałem liczyć) umożliwiających bezpieczne parkowanie oraz dwa parkingi rowerowe na 20 rowerów każdy (niestrzeżone co prawda, ale bardzo przydatne). Prze te 2.5 roku nie było sytuacji niebezpiecznych z powodu kontra-ruchu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....