Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz więcej rowerzystów w Gdańsku

infobike
13.02.2017 19:16
0 Komentarzy

Już blisko 6 procent gdańszczan używa rowerów do jazdy po mieście. To największy udział rowerzystów w ruchu miejskim spośród największych miast w Polsce. Tak mówią wynik badań, które przeprowadzone zostały w Gdańsku zeszłej wiosny.

Podczas kompleksowych badań  ruchu zebranezostały informacje o sposobach przemieszczania się mieszkańcówGdańska. Zasadniczą częścią analizy zachowań komunikacyjnychbyły badania ankietowe przeprowadzone na reprezentatywnej grupie10.115 respondentów ? informuje Urząd Miejski w Gdańsku.

Wyniki badań wskazują na  skokowy wzrostudziału komunikacji rowerowej, który osiągnął poziom 6 proc. Wlatach 2009-2016 udział ruchu rowerowego wzrósł do 6 proc. zpoziomu 2 proc.  Podczas gdy przez 10 wcześniejszych latjedynie z 1 proc. do 2 proc.  Gdańsk ma obecnie najwyższyudział ruchu rowerowego wśród największych polskich miast -zaznacza pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. KomunikacjiRowerowej Remigiusz Kitliński.

Tak dynamiczny wzrost udziału komunikacjirowerowej jest efektem łączenia prowadzonych od lat działańinwestycyjnych ze skuteczną promocją roweru, jako codziennegośrodka transportu ? dodaje zastępca prezydenta Gdańska PiotrGrzelak. – Kompleksowe  podejście do rozwoju komunikacjirowerowej w Gdańsku obejmuje zarówno budowę wysokiej jakości trasrowerowych, zmiany w organizacji ruchu podnoszące bezpieczeństwowszystkich jego uczestników, jak Gdański Program Uspakajania Ruchuoraz bardzo wiele działań promocyjnych ze sztandarowymi,realizowanymi na masową skalę, kampaniami społecznymi promującymicodzienne korzystanie z rowerów – „Rowerowym Majem” i”Rowerem do pracy' w ramach European Cycling Challenge.

Komunikacja rowerowa jest  najbardziejefektywną kosztowo formą transportu, w Gdańsku ma przy tymnajwiększy potencjał wzrostowy. Warto w nią inwestować ?mówi Remigiusz Kitliński.

Co o rowerowym obliczu Gdańska mówią wynikibadań:
– Gdańsk ma najwyższy udział ruchurowerowego (6 proc.) wśród największych polskich miast;
– wlatach 2009-2016 udział ruchu rowerowego wzrósł z 2 proc. do 6proc., podczas gdy przez 10 wcześniejszych lat z 1 proc. do 2proc.;
– 67 proc. gospodarstw domowych w Gdańsku posiadaprzynajmniej jeden rower; to taki sam odsetek, jak w przypadkusamochodów;
– gdańszczanie posiadają więcej rowerów, niżsamochodów; statystyczne gospodarstwo domowe w Gdańsku posiada 1,4roweru oraz 0,85 samochodu;
– mieszkańcy Gdańska wykonująponad dwa razy więcej podróży na rowerach, niż w SKM i PKM razemwziętych;
– udział ruchu rowerowego w Gdańsku jest podobnyjak w Paryżu, który słynie z największego w Europie systemurowerów publicznych liczącego ponad 20 tys. pojazdów.

PRZECZYTAJBROSZURĘ INFORMACYJNĄ GBR 2016

Komentarze