Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz więcej krakowian jeździ na rowerze

infobike
26.10.2016 09:53
0 Komentarzy

Rosnąca ilość dróg rowerowych, większa spójnośćtras oraz liczne udogodnienia dla rowerzystów (m.in. stojaki,kontrapasy, podpórki) sprawiają, że coraz większa liczbamieszkańców wybiera rower jako podstawowy środek transportu ?wynika z najnowszych pomiarów natężenia ruchu rowerowego wKrakowie wykonanych na zlecenie Gminy.

Ten trend potwierdzają również badania FundacjiAllegro All For Planet, z których wynika, że przeciętnie krakowscycykliści pokonują 64 km tygodniowo, co plasuje naszych mieszkańcówwśród najbardziej aktywnych rowerowo w Polsce.

Jak bardzo zmienia się ruch rowerowy w mieście? Gdziejest największy, a gdzie najmniejszy? Co można jeszcze poprawić?Na te, i inne pytania, mają dać odpowiedź pomiary natężeniaruchu rowerowego.

Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu 2016 roku w56 punktach pomiarowych w Krakowie. Badanie natężenia ruchurowerowego stanowi merytoryczną podstawę do określenia wielkościruchu rowerowego w Krakowie. Wykonane pomiary umożliwiają równieżweryfikację stopnia wykorzystania infrastruktury rowerowej wpunktach pomiarowych. Poza zliczaniem rowerzystów w części punktówdokonywany był również pomiar liczby pieszych oraz pojazdów.

Tegoroczne pomiary w porównaniu do 2015 roku wykazały,że krakowianie coraz częściej przesiadają się na jednoślady.Najczęściej rowerzyści w godzinach szczytu przemierzają MostGrunwaldzki. W trakcie 8-godzinnego pomiaru zliczono 4648 cyklistów.Najmniej rowerzystów w tym samym czasie pojawiło się na ul.Kamieńskiego, gdzie przez 8 godzin przejechało 306 rowerów.

Więcej informacji o wynikach można znaleźć tutaj.

Pierwsze badania wykonano rok temu. Pomiarów dokonanow 40 lokalizacjach. Były wykonywane w godzinach szczytu porannego ipopołudniowego (wyznaczonych na podstawie 16-godzinnego pomiaru w 5określonych wcześniej punktach) we wtorki, środy i czwartki.Jednymi z najbardziej obciążonych punktów okazały się: RondoMogilskie, Bulwar Kurlandzki, Most Grunwaldzki, Wawel, Kopernika,Grota-Roweckiego. W czerwcu 2016 roku na zlecenie Gminy MiejskiejKraków wykonano kolejne badania. Tym razem pomiary zostałyprzeprowadzone w 56 punktach. Nowością, w stosunku do badań zzeszłego roku, było przeprowadzenie na wybranych przekrojachpomiaru w weekend, jak również zliczenie ilości pieszych ipojazdów. Ponadto, sprawdzono czy rowerzyści korzystali z drogi dlarowerów, jezdni czy chodnika.

Pomiary ruchu rowerowego nawiązują do zapisów KartyBrukselskiej (zakładającej znaczący wzrost ruchu rowerowego) orazwyników lokalnego referendum z 2014 roku, w którym mieszkańcyzdecydowaną większością głosów opowiedzieli się za rozwojeminfrastruktury rowerowej.

Komentarze