TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Chorzów. Parking pod estakadą na 96 rowerów
PAP, INFOBIKE.PL - Opublikowano: 11.07.2019 22:30:33
Zdj. UM Chorzów

W Chorzowie oddano do użytku parking typu Bike&Ride na 96 rowerów. Ulokowano go pod estakadą, która przebiega pod rynkiem.

Zadaszony i zamykany parking

Jak podał w czwartkowej informacji chorzowski samorząd, parking na 96 rowerów jest zadaszony i zamykany. Dla bezpieczeństwa zamontowano dwie kamery monitoringu. Ustawiono też dwie stacje naprawcze dla rowerów.

Miasto przekonuje, że mieszkańcy mogą tam na własnym rowerze przyjechać, bezpiecznie go zostawić i przesiąść się na dalszą podróż do komunikacji publicznej. Obok Bike&Ride i centrum przesiadkowego znajduje się też jeszcze stacja rowerów miejskich.

Z unijnych pieniędzy

Budowa parkingu Bike&Ride była elementem unijnego projektu miasta związanego z transportem bezemisyjnym. Wspiera on też m.in. budowę w całym mieście łącznie ponad 20 km drógrowerowych (w 2018 r. i 2019 r.), które docelowo mają komunikować znaczne tereny Chorzowa, rozchodząc się od rynku i tamtejszego parkingu rowerowego (łącznie na parking i drogi przeznaczono 5,5 mln zł, przy dotacji 4,7 mln zł).

Jednym z takich odcinków jest np. droga rowerowa od strony Siemianowic Śląskich oraz Katowic, której ostatnią część oddano do użytku niedawno. Gotowa już infrastruktura zostanie jeszcze oświetlona przez 16 słupów oświetleniowych; na stylizowaną lampę przeprojektowano też słup podtrzymujący trakcję tramwajową z okresu przedwojennego.

Wypożyczalnia rowerów miejskich

Inna część transportowego projektu Chorzowa dotyczy systemu roweru miejskiego, uruchomionego w ograniczonym zakresie jesienią ub. roku. Od wiosny br. działa już 46 stacji systemu, każda z 10 rowerami. Znajdą się we wszystkich dzielnicach, siedem z nich również w Parku Śląskim. Miasto akcentuje bowiem, że traktujerowery, w tym miejskie, przede wszystkim jako środek transportu uzupełniający komunikację zbiorową.

Całe szacowane na ponad 37,5 mln zł przedsięwzięcie obejmuje też działające od 2016 r. autobusowo-tramwajowe centrum przesiadkowe w rynku oraz wdrożenie systemu zarządzania ruchem (planowo w tym roku). Miasto dostało nań 32 mln zł dofinansowania z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 dotyczącej transportu niskoemisyjnego w miastach.

Przebudowa rynku

Równolegle miasto prowadziło inny duży unijny projekt, zakładający przebudowę rynku – jednego z bardziej charakterystycznych tego typu miejskich placów w kraju, ze względu na przecinającą go estakadę drogi krajowej nr 79.

Rynek gotowy jest już od końca czerwca. Pod estakadą powstały pawilony, w których znalazło się miejsce dla gastronomii, usług, instytucji miejskich czy toalet. Po obu stronach estakady urządzono zielone skwery, a przed ratuszem, na przebudowanej płycie rynku, pojawiła się fontanna.

Przebudowa głównej przestrzeni rynku była możliwa po zbudowaniu docelowego układu torów tramwajowych wokół centrum przesiadkowego. Zwolnienie przez tramwaje np. fragmentu rynku przed urzędem miasta pozwoli na stworzenie tam docelowej reprezentacyjnej miejskiej przestrzeni.

Przygotowania do przebudowy chorzowskiego rynku ciągnęły się od wielu lat. Rozpoczęły się jeszcze przed przeprowadzonym w latach 2012-2013 remontem estakady, którą od końca lat 70 ub. wieku wiedzie ponad rynkiem dwujezdniowa droga krajowa nr 79.

Dyskutowano wówczas, czy zniszczoną i zabierającą przestrzeń rynku estakadę odnowić, czy też całkowicie wyburzyć. Ostatecznie zdecydowano, że wobec braku drogi alternatywnej dla tej, którą obecnie przejeżdża ok. 40 tys. pojazdów w ciągu doby, estakada musi pozostać; została więc odnowiona.

Pod koniec 2014 r. rozstrzygnięto konkurs na koncepcję zagospodarowania rynku. Zwyciężyła praca, która - zdaniem sądu konkursowego - najlepiej uwzględniała przebudowę rynku w kilku etapach, także m.in. po ewentualnym wyburzeniu estakady.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chorzów
park&ride
parking
  • Mateusz Osuchowski – 12.07.2019

    Szkoda, że zamiast normalnych stojaków postawili tzw. wyrwikołka, które są bardzo niewygodne w użyciu 😔

  • Krzysztof Ciejka – 13.07.2019

    Marcin Hencz Urszula Niziołek-Janiak u nas też jest sporo takich miejsc. Chociaż na węźle na Widzewie czy też koło kaliskiej

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....