TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Centrum przesiadkowe i drogi rowerowe z unijną dotacją w Pszczynie
PAP - Opublikowano: 24.11.2017 16:04:20 1 komentarz
Centrum przesiadkowe i drogi rowerowe z unijną dotacją w Pszczynie

W przyszłym roku Pszczyna zamierza rozpocząć budowę centrum przesiadkowego z parkingami przy dworcu kolejowym, a także systemu dróg rowerowych. W piątek władze tamtejszego powiatu podpisały umowę w sprawie unijnej dotacji do przedsięwzięcia.

Centrum przesiadkowe powstanie wzdłuż pszczyńskich ul. Sokoła, Placu Dworcowego i ul. Kościuszki. Zasadnicza część znajdzie się w miejscu dzisiejszego skweru przed dworcem. Oprócz prostego parterowego obiektu obsługi podróżnych z ceglaną elewacją nawiązującą do budynku dworca kolejowego i wiaty dla busów oraz autobusów, wokół powstaną parkingi dla niemal 200 samochodów osobowych, 180 miejsc postojowych dla rowerów oraz postój taksówek.

Na terenie miasta i powiatu ma powstać ponad 20 km tras rowerowych, łączących centrum przesiadkowe przy dworcu z dzielnicami i dwoma mniejszymi centrami przesiadkowymi, również ujętymi w projekcie - w Wiśle Wielkiej oraz w Piasku. Budowa kompleksu przy dworcu kolejowym ma trwać w latach 2018-2019, a budowa tras rowerowych - do 2020 r.

Koszty zaprojektowanej już inwestycji oszacowano w unijnym projekcie na 43,6 mln zł; dotacja z części Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 to 35,7 mln zł.

Umowę o dofinansowanie projektu podpisali w piątek w pszczyńskim starostwie: starosta pszczyński Paweł Sadza i członek zarządu powiatu Grzegorz Nogły, a także marszałek woj. śląskiego Wojciech Saługa. Powiat pszczyński prowadzi projekt jako partner wiodący - w partnerstwie z gminą Pszczyna.

"To bardzo oczekiwana przez nas inwestycja. Ten projekt ma służyć mieszkańcom i turystom, podnieść komfort poruszania się po mieście, ale też przyczyni się do poprawy stanu środowiska naturalnego i ograniczy zanieczyszczenie powietrza z sektora transportowego" - ocenił cytowany w informacji pszczyńskiego starostwa Sadza.

"To współpraca samorządów trzech szczebli – gminnego, powiatowego i wojewódzkiego - doprowadziła do tego, że możemy mówić o takim kompleksowym projekcie dla powiatu pszczyńskiego. Nadchodzi czas na komunikację publiczną, która jest wygodna, szybka i tania. Jestem przekonany, że rowery mogą stanowić część transportu publicznego" - zaznaczył marszałek Saługa. Wskazał na wagę promowania transportu publicznego wobec problemu smogu.

"Po naszej stronie leży wybudowanie ścieżek rowerowych. Na pierwszy ogień pójdą ścieżki dojazdowe na terenie gminy Pszczyna, a później wzdłuż dróg wojewódzkich, promieniście do wszystkich miejscowości w okolicy Pszczyny" - zapowiedział burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol.

W latach 2012-2014 zarządca kolejowych nieruchomości, spółka PKP SA, wyremontował już kosztem ok. 2,5 mln zł pszczyński dworzec kolejowy z 1890 r. Z jego elewacji zdjęto wówczas dawną farbę, eksponując cegłę, wymieniono dach i okna, odnowiono wnętrza. Renowacji doczekała się też przydworcowa wiata. Z boku budynku powstał kryty parking rowerowy.

Dworzec kolejowy w Pszczynie znajduje się na linii 139 Katowice – Zwardoń, między Katowicami i Tychami a Czechowicami-Dziedzicami i Bielskiem-Białą. Jej częścią biegnie międzynarodowa linia E 65. Kursują tamtędy pociągi międzynarodowe do granicy w Zebrzydowicach i liczne regionalne. W Pszczynie od tej głównej trasy odbiega linia 148 przez Żory do Rybnika.

W ostatnich latach spółka PKP PLK przygotowała projekt: "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice" - pod kątem unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF – Connecting Europe Facility).

W połowie br. PLK poinformowały o odłożeniu realizacji kluczowej części inwestycji na lata po 2021 r., ze względu na brak wystarczającego finansowania z CEF. Teraz powstaje dokumentacja dla całości prac; fizycznie wykonane zostaną one na niewielkim odcinku: Most Wisła – Czechowice Dziedzice – Zabrzeg.

W ostatnich miesiącach ministerstwo infrastruktury deklarowało, że wobec części projektu obejmującej odcinki: Tychy – Most Wisła oraz Zabrzeg – Zebrzydowice – granica państwa, "podejmowane będą działania w celu zabezpieczenia innych źródeł finansowania, co pozwoli na rozpoczęcie realizacji prac także na tych odcinkach".

Według wcześniejszych informacji, prace przy tej inwestycji w Pszczynie objęłyby m.in. budowę tunelu w miejscu przejazdu kolejowego między ul. Męczenników Oświęcimskich i Dworcową. Przy ul. Dworcowej będzie kończyła się część realizowanego teraz centrum przesiadkowego wzdłuż ul. Sokoła. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pszczyna
dofinansowanie
UE
droga rowerowa
  • mieszkaniec pszczyny – 25.11.2017

    Centrum przesiadkowe tam, gdzie komunikacja (busiarska) ledwo zipie, z drugiej strony 50 tysięcy mieszkańców nie ma jak poruszać się po gminie, szczególnie w kierunku do centrum, miasto jest kosmicznie zakorkowane, a władza leje na komunikację sikiem prostym.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....