TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Centrum przesiadkowe i drogi rowerowe z unijną dotacją w Pszczynie
PAP - Opublikowano: 24.11.2017 16:04:20 1 komentarz
Centrum przesiadkowe i drogi rowerowe z unijną dotacją w Pszczynie

W przyszłym roku Pszczyna zamierza rozpocząć budowę centrum przesiadkowego z parkingami przy dworcu kolejowym, a także systemu dróg rowerowych. W piątek władze tamtejszego powiatu podpisały umowę w sprawie unijnej dotacji do przedsięwzięcia.

Centrum przesiadkowe powstanie wzdłuż pszczyńskich ul. Sokoła, Placu Dworcowego i ul. Kościuszki. Zasadnicza część znajdzie się w miejscu dzisiejszego skweru przed dworcem. Oprócz prostego parterowego obiektu obsługi podróżnych z ceglaną elewacją nawiązującą do budynku dworca kolejowego i wiaty dla busów oraz autobusów, wokół powstaną parkingi dla niemal 200 samochodów osobowych, 180 miejsc postojowych dla rowerów oraz postój taksówek.

Na terenie miasta i powiatu ma powstać ponad 20 km tras rowerowych, łączących centrum przesiadkowe przy dworcu z dzielnicami i dwoma mniejszymi centrami przesiadkowymi, również ujętymi w projekcie - w Wiśle Wielkiej oraz w Piasku. Budowa kompleksu przy dworcu kolejowym ma trwać w latach 2018-2019, a budowa tras rowerowych - do 2020 r.

Koszty zaprojektowanej już inwestycji oszacowano w unijnym projekcie na 43,6 mln zł; dotacja z części Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 to 35,7 mln zł.

Umowę o dofinansowanie projektu podpisali w piątek w pszczyńskim starostwie: starosta pszczyński Paweł Sadza i członek zarządu powiatu Grzegorz Nogły, a także marszałek woj. śląskiego Wojciech Saługa. Powiat pszczyński prowadzi projekt jako partner wiodący - w partnerstwie z gminą Pszczyna.

"To bardzo oczekiwana przez nas inwestycja. Ten projekt ma służyć mieszkańcom i turystom, podnieść komfort poruszania się po mieście, ale też przyczyni się do poprawy stanu środowiska naturalnego i ograniczy zanieczyszczenie powietrza z sektora transportowego" - ocenił cytowany w informacji pszczyńskiego starostwa Sadza.

"To współpraca samorządów trzech szczebli – gminnego, powiatowego i wojewódzkiego - doprowadziła do tego, że możemy mówić o takim kompleksowym projekcie dla powiatu pszczyńskiego. Nadchodzi czas na komunikację publiczną, która jest wygodna, szybka i tania. Jestem przekonany, że rowery mogą stanowić część transportu publicznego" - zaznaczył marszałek Saługa. Wskazał na wagę promowania transportu publicznego wobec problemu smogu.

"Po naszej stronie leży wybudowanie ścieżek rowerowych. Na pierwszy ogień pójdą ścieżki dojazdowe na terenie gminy Pszczyna, a później wzdłuż dróg wojewódzkich, promieniście do wszystkich miejscowości w okolicy Pszczyny" - zapowiedział burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol.

W latach 2012-2014 zarządca kolejowych nieruchomości, spółka PKP SA, wyremontował już kosztem ok. 2,5 mln zł pszczyński dworzec kolejowy z 1890 r. Z jego elewacji zdjęto wówczas dawną farbę, eksponując cegłę, wymieniono dach i okna, odnowiono wnętrza. Renowacji doczekała się też przydworcowa wiata. Z boku budynku powstał kryty parking rowerowy.

Dworzec kolejowy w Pszczynie znajduje się na linii 139 Katowice – Zwardoń, między Katowicami i Tychami a Czechowicami-Dziedzicami i Bielskiem-Białą. Jej częścią biegnie międzynarodowa linia E 65. Kursują tamtędy pociągi międzynarodowe do granicy w Zebrzydowicach i liczne regionalne. W Pszczynie od tej głównej trasy odbiega linia 148 przez Żory do Rybnika.

W ostatnich latach spółka PKP PLK przygotowała projekt: "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice" - pod kątem unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF – Connecting Europe Facility).

W połowie br. PLK poinformowały o odłożeniu realizacji kluczowej części inwestycji na lata po 2021 r., ze względu na brak wystarczającego finansowania z CEF. Teraz powstaje dokumentacja dla całości prac; fizycznie wykonane zostaną one na niewielkim odcinku: Most Wisła – Czechowice Dziedzice – Zabrzeg.

W ostatnich miesiącach ministerstwo infrastruktury deklarowało, że wobec części projektu obejmującej odcinki: Tychy – Most Wisła oraz Zabrzeg – Zebrzydowice – granica państwa, "podejmowane będą działania w celu zabezpieczenia innych źródeł finansowania, co pozwoli na rozpoczęcie realizacji prac także na tych odcinkach".

Według wcześniejszych informacji, prace przy tej inwestycji w Pszczynie objęłyby m.in. budowę tunelu w miejscu przejazdu kolejowego między ul. Męczenników Oświęcimskich i Dworcową. Przy ul. Dworcowej będzie kończyła się część realizowanego teraz centrum przesiadkowego wzdłuż ul. Sokoła. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pszczyna
dofinansowanie
UE
droga rowerowa
  • mieszkaniec pszczyny – 25.11.2017

    Centrum przesiadkowe tam, gdzie komunikacja (busiarska) ledwo zipie, z drugiej strony 50 tysięcy mieszkańców nie ma jak poruszać się po gminie, szczególnie w kierunku do centrum, miasto jest kosmicznie zakorkowane, a władza leje na komunikację sikiem prostym.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....