TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Centrum Poznania zyska ułatwienia rowerowe
PAP - Opublikowano: 26.07.2017 18:47:38
Zdj. Paweł Błach - InfoBike.pl

Prawie 45,5 mln zł na przebudowę tras tramwajowych i ulic w ścisłym centrum miasta otrzymało z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Miasto Poznań. Łączny koszt inwestycji to 100 mln zł. W ramach inwestycji zostaną wyznaczone nowe ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe.

Dofinansowanie z UE przyznano na realizację pierwszego etapu inwestycji o nazwie "Projekt Centrum". Łączny koszt prac związanych z rewitalizacją centrum, jakie na tym etapie będą prowadzone, ma wynieść ok. 100 mln zł. W ramach projektu do III kwartału 2020 roku przebudowane mają zostać m.in. torowiska na ul. Św. Marcin i 27 Grudnia, pl. Wolności, al. Marcinkowskiego, a także rozjazd na skrzyżowaniu ul. Towarowej i Św. Marcin oraz węzeł rozjazdowy "Okrąglak". Przebudowane zostaną także ulice Kantaka i Gwarna.

Zdaniem prezydenta Poznania Jacka Jaśkowiaka, "realizacja projektu przełoży się na większą efektywność i dostępność transportu tramwajowego. Dzięki kilku elementom: technologii cichego torowiska, wykonanej podobnie nawierzchni drogowej, zmniejszeniu ruchu samochodowego i wprowadzeniu dużej ilości zieleni, ograniczamy zanieczyszczenie powietrza oraz emisję hałasu".

W komunikacie prasowym prezydent zaznaczył także, że te inwestycje pozwolą spełnić oczekiwania wyrażone w przeprowadzonych konsultacjach społecznych. "Zgodnie z nimi poznańskie centrum ma być miejscem przyciągającym turystów, w którym życie kulturalno-artystyczne jest szczególnie intensywne. Ma być lokalizacją dla instytucji kultury oraz miejscem, w którym dobrze się żyje i pracuje" – zaznaczył Jaśkowiak.

Według założeń projektu, większe przywileje w centrum mają zyskać piesi i komunikacja tramwajowa oraz rowerzyści. W ramach prowadzonych prac zwężona ma zostać także ul. Św. Marcin, powstaną nowe przystanki tramwajowe i wyznaczone zostaną nowe ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe na ul. 27 Grudnia, które mają być skoordynowane z ruchem tramwajowym.

W połowie lipca Poznań otrzymał także ponad 59 mln zł dofinansowania dla wartego 130 mln zł drugiego etapu "Projektu Centrum". W ramach tego projektu m.in. wybudowana ma zostać trasa tramwajowa. Planowana realizacja tej inwestycji to lata 2020-2022. (PAP)

ajw/ pad/



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
fundusze unijne
UE
drogi rowerowe
ciągi pieszo-rowerowe
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....