Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bydgoszcz z kolejnymi rowerowymi kontrapasami

infobike
19.07.2018 15:30
0 Komentarzy

Trwa budowę nowej trasy rowerowej, która pozwoli w bezpieczny sposób dojechać ze Szwederowa w stronę Starego Miasta. Będzie ona miała charakter kontrapasa. Nowe drogi rowerowe powstaną też wzdłuż Kujawskiej i Zbożowego Rynku.

Prace budowlane i zmiana organizacji ruchu zajmą około 3 miesięcy. Inwestycja obejmie również korektę skrzyżowania ulic Wiatrakowej, Traugutta, Lenartowicza i Nowodworskiej. Zostanie ono zawężone co pozwoli też pieszym łatwiej przekraczać jezdnie. Na tej krzyżówce rozpocznie się kontrapas, czyli specjalna wydzielona część jezdni, która pozwoli rowerzystom w sposób bezpieczny poruszać się pod prąd jednokierunkową ulicą Wiatrakową.

W ten sposób na rowerze zgodnie z przepisami będzie można szybko dotrzeć ze Szwederowa do centrum. Z kolei w odwrotnym kierunku rowerzyści będą korzystać wspólnie z samochodami z jezdni. Takie rozwiązanie zostało uznane za optymalne w trakcie konsultacji ze środowiskami rowerowymi oraz mieszkańcami. Obecnie wykonywane są prace ziemne oraz przy przebudowie instalacji.

Kontrapas na Zbożowym Rynku będzie łączyć się z ciągami rowerowymi zaprojektowanymi w ramach rozbudowy ul. Kujawskiej. W ten sposób z Wiatrakowej będzie można na dwóch kółkach przejechać bezpiecznie przez rondo Bernardyńskie, Zbożowy Rynek do ul. Długiej i dalej na Stare Miasto. Nowa trasa połączy też stacje roweru aglomeracyjnego znajdujące się na Starym Mieście i w rejonie skrzyżowania Solskiego-Ugory.

Kontrapas na Wiatrakowej będzie drugim takim rozwiązaniem w Bydgoszczy. Pierwszy powstał w 2012 roku na Gdańskiej na odcinku od placu Wolności do ul. Mickiewicza. Kosztował on 281 tysięcy złotych. Warto też podkreślić, że ruch rowerowy pod prąd został dopuszczony już na około 20 innych ulicach w strefach o ograniczonej prędkości, między innymi na Starym Mieście.

Komentarze