TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Bydgoszcz: rowerowe projekty po konsultacjach
BYDGOSZCZ.PL ksm - Opublikowano: 08.10.2015 21:58:38
Fot. Infobike.pl

Zakończyły się konsultacje dotyczące budowy ścieżek rowerowych przy ul. Grunwaldzkiej, Kruszwickiej, rondzie Grunwaldzkim oraz Łochowskiej. Część postulatów bydgoszczan zostanie uwzględnionych w poprawionym projekcie ? informuje bydgoski Urząd Miejski.


Konsultacje prowadzone były latem. Wszystkie zgłoszone uwagi zostały przeanalizowane przez zespół projektowy. Drogi są projektowane zgodnie z nowymi standardami wypracowanymi ze środowiskami rowerowymi. Konsultacje pozwalają jednak jeszcze na etapie projektowania dróg rowerowych i otaczającej je infrastruktury na  optymalizowanie dokumentacji.


Poszerzenia, odgięcia i korekty 

Na wniosek rowerzystów poszerzane będą drogi rowerowe w obrębie przejazdów, czyli w miejscach, gdzie najczęściej mijają się rowery. Drogi dla rowerów  mają mieć tam szerokość 2,5 metra. Jednak ze względu na ograniczone miejsce w pasie drogowym często muszą być  projektowane są nieco węższe drogi dla rowerzystów. 


Wyznaczone zostanie też miejsce dla pojazdów zaopatrzenia przy skrzyżowaniu ul. Focha z Grunwaldzką poza ciągiem dla  rowerów (od strony ul. Jackowskiego). Zgodnie z uwagami mieszkańców projekt zakłada też u zbiegu ulic Grunwaldzkiej i Focha wykonanie chodników w kierunku przystanku autobusowego po obu stronach drogi rowerowej. Poszerzony zostanie też chodnik przy wschodnim wlocie na rondo od strony ul. Focha, który przebiega obok drzewa będącego pomnikiem przyrody. Wokół niego zaprojektowano też zieloną strefę ochronną. Likwidacja wyspy trójkątnej na wlocie ronda umożliwi też realizację wniosku dotyczącego poprawy płynności przekraczania jezdni w tym rejonie przez pieszych i rowerzystów. 


Pojawił się też wniosek wykraczający poza zakres opracowania między innymi dotyczący ograniczenia ruchu pojazdów ciężarowych przez rondo Grunwaldzkie. Wykracza to poza zakres  konsultacji. Miasto przygotowało jednak już wcześniej propozycję zmiany przebiegu drogi krajowej nr 80, co powinno ograniczyć ruch tranzytowy przez Węzeł Grunwaldzki. 


Zgodnie z uwagami mieszkańców budowa dróg w rejonie ronda Grunwaldzkiego nie będzie wiązać się ze usuwaniem znacznej liczby drzew. Planowane jest tam jedynie wycięcie topoli, która degraduje nawierzchnie. Drogowcy mają jeszcze pracować nad lepszym połączeniem drogi dla rowerów na kierunku Poznańska Stroma poprzez pas dzielący ulic Poznańską i Stromą. Wymaga to jednak dodatkowych uzgodnień. 


Nie uda się natomiast ze względu na ukształtowanie terenu wynieść przejazdu dla rowerów ponad poziom jezdni wyjazdowej z centrum handlowego. Konieczne było też odgięcie drogi dla rowerów od skrzyżowania ulic Kruszwickiej, Seminaryjnej i Lubelskiej ze względu na jego złożoność. 


Na wniosek mieszkańców na skwerze u zbiegu ul. Wiatrakowej i Traugutta, gdzie zaczynać ma się kontrapas dostawione zostaną ławki. Na zawężonym skrzyżowaniu ulic Wiatrakowej, Traugutta, Nowodworskiej i Lenartowicza piesi będą mogli przekraczać jezdnie przy każdym wlocie. Zaplanowano tam także obniżone krawężniki oraz rozszerzenie strefy  ograniczonej prędkości do 30 km/h. 


Zgłoszono też postulat odwrócenia kierunku ruchu na ul. Wiatrakowej. Eksperci uważają jednak, że to oznaczałoby znaczne zwiększenie ruchu w tej części Szwederowa, co nie odpowiada charakterowi osiedlowych ulic. Na rondzie przy skrzyżowaniu ul. Łochowskiej i Lisiej ostatecznie tak jak zakładali drogowcy pojawi się wokół skrzyżowania dwukierunkowa droga rowerowa. Skróci to czas przejazdu przez skrzyżowanie na jednośladach.


Jak pojadą rowerzyści?

Na ulicy Kruszwickiej zaprojektowano wydzieloną drogę dla rowerów po obu stronach na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do placu Poznańskiego (łącznie z placem), jedynie na krótkim fragmencie po stronie wschodniej konieczne było zaprojektowanie pieszo-jezdni ze względu na obsługę komunikacyjną przyległych działek. Zaprojektowano powiązania z ulicami Dolina i Kordeckiego. W projekcie ujęte zostały niezbędne korekty układu drogowego ? jezdni, przystanków komunikacji publicznej, chodników ? bez których niemożliwe byłoby zaprojektowanie infrastruktury dla ruchu rowerowego.


Na ulicy Łochowskiej zaprojektowano na odcinku od granicy miasta do drogi prowadzącej do Belmy wspólny ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,0 m. Stanowi on kontynuację ciągu prowadzącego od granicy Bydgoszczy do miejscowości Lisi Ogon. Na odcinku od drogi prowadzącej do Belmy do ul. Nakielskiej zaprojektowano drogę dla rowerów o szerokości 2,0 m, połączonej z chodnikiem o szerokości 1,5 m. W projekcie ujęte zostały niezbędne korekty układu drogowego ? w tym przebudowę skrzyżowania Łochowska ? Nakielska ? Lisia ? Sicieńska ? Agatowa na małe rondo.


Na ulicy Wiatrakowej ograniczono zakres zmian geometrycznych do przebudowy skrzyżowania ulicy Wiatrakowej z ul. Nowodworską , Traugutta i Lenartowicza. Wlot ulicy Wiatrakowej przesunięto w kierunku zachodnim tak, by znalazł się jak najbliżej przedłużenia ul. Lenartowicza. Po wschodniej stronie tak przesuniętego wlotu wyznaczono jednokierunkową drogę dla rowerów, wprowadzającą ruch rowerowy do ul. Wiatrakowej w kierunku północnym. Kontynuacją tej trasy będzie wydzielony "kontrpas", wyznaczony w jednokierunkowej jezdni ul. Wiatrakowej i przeznaczony dla rowerzystów, zmierzających w stronę ul. Zbożowy Rynek.


Na rondzie Grunwaldzkim zaprojektowano wydzielone dwukierunkowe drogi dla rowerów dookoła ronda wraz z wyprowadzeniami w kierunku ulic. W projekcie ujęte zostały niezbędne korekty układu drogowego ? jak np. likwidacja wyspy trójkątnej na wlocie ulicy Focha. 


Z kolei na Grunwaldzkiej na odcinku od ulicy Kraszewskiego do ulicy Czarna Droga zaprojektowano wydzielone drogi dla rowerów po obu stronach, natomiast na odcinku od ulicy Czarna Droga do ulicy Granicznej po stronie północnej zaprojektowano wydzieloną drogę rowerową, a po stronie południowej ruch rowerowy ma odbywać się na jezdni serwisowej (na której zostanie wprowadzone dopuszczenie do ruchu rowerów pod prąd na drodze jednokierunkowej). Na ostatnim odcinku (od ulicy Granicznej do ronda Grunwaldzkiego) zaprojektowano wydzielone drogi dla rowerów po obu stronach ? na końcu powiązane z drogami projektowanymi wokół ronda. 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
konsultacje rowerowe
konsultacje

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....