TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Blisko 150 stacji i 1500 rowerów miejskich w Łodzi
NEXTBIKE POLSKA - Opublikowano: 14.08.2017 13:10:26
Zdj. Z archiwum Nextbike Polska

Od początku sierpnia mieszkańcy Łodzi korzystają z nowych stacji Łódzkiego Roweru Publicznego. Do dyspozycji mają 148 stacji i 1480 rowerów.

Do końca lipca Łódzki Rower Publiczny składał się ze 101 samoobsługowych stacji wypożyczeń. Teraz do dyspozycji mieszkańców jest już 148 stacji i 1480 rowerów. Ostatnia stacja tego etapu rozbudowy – Aleksandrowska/Bielicowa – została uruchomiona w niedzielę.

"Łódzki Rower Publiczny mocno zadebiutował w ubiegłym roku. Łodzianie pokochali ten sposób transportu, o czym świadczy duża liczba wypożyczeń w sezonie i liczne wnioski do Budżetu Obywatelskiego o rozbudowę" – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. – "System rowerów w Łodzi rozwija się w optymalny sposób – w pierwszym etapie stacje rowerowe powstały w obrębie Śródmieścia i blisko centrum miasta, teraz uruchomiliśmy nowe stacje również w bardziej oddalonych dzielnicach." Już po kilku dniach widać, jak rozbudowa wpłynęła na zainteresowanie mieszkańców. Wzrosła liczba wypożyczeń, łodzianie chętnie wypożyczają i zwracają rowery na nowych stacjach.

Rozbudowa Łódzkiego Roweru Publicznego ucieszyła przede wszystkim mieszkańców dzielnic i osiedli poza ścisłym centrum miasta. Nowe stacje powstały m.in. na Bałutach, Widzewie, Polesiu i Górnej. Mają ułatwić mieszkańcom tych dzielnic komunikację rowerową ze Śródmieściem. Stacje ŁRP pojawiły się także przy dworcach Łódź Żabieniec i Łódź Widzew umożliwiając mieszkańcom ościennych miast łączenie dojazdów Łódzką Koleją Aglomeracyjną i rowerem.

Łódzki Rower Publiczny to jeden z najmłodszych systemów rowerów miejskich w Polsce. Powstał w 2016 roku i od razu stał się jednym z największych i najpopularniejszych systemów rowerowych w Polsce. "Rower publiczny w Łodzi w półtora roku stał się gałęzią transportu publicznego i naturalnym elementem łódzkiego krajobrazu" – mówi Tomasz Wojtkiewicz. "Już teraz z rowerów korzysta ponad 80 tysięcy mieszkańców Łodzi. Przez cały ubiegły sezon zanotowaliśmy ponad 1,5 miliona wypożyczeń, w tym roku jest ich już ponad 800 tysięcy. Łódź inspiruje swoim sukcesem inne miasta." Rowery miejskie testowane są w Zgierzu, a Urząd Marszałkowski planuje uruchomienie roweru aglomeracyjnego w miejscowościach, do których dojeżdża Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

To nie koniec rozbudowy Łódzkiego Roweru Publicznego. Zarząd Dróg i Transportu zapowiada, że jeszcze w sierpniu ogłosi przetarg na kolejne stacje i rowery. Docelowo ŁRP ma się składać z około 200 stacji i 2000 rowerów umacniając się na pozycji drugiego największego w Polsce i jednego z największych systemów Nextbike w Europie.

Po rozbudowie zasady korzystania z Łódzkiego Roweru Publicznego nie zmienią się. Dla użytkowników identyfikujących się kartą Migawka pierwsze 25 minut każdego wypożyczenia jest bezpłatne, korzystanie do 60 minut kosztuje 1 zł, druga godzina wypożyczenia – 2 złote, a trzecia i każda następna kosztują po 3 złotych. Pozostali użytkownicy mogą bezpłatnie wypożyczać rowery na czas nieprzekraczający 20 minut. Pierwsza godzina wypożyczenia kosztuje złotówkę, druga 3 złote a trzecia i każda następna po 5 złotych. Opłata inicjalna wnoszona przy założeniu konta wynosi 20 złotych.

Nowe stacje Łódzkiego Roweru Publicznego:

  • ul. Kilińskiego / ul. Nawrot
  • ul. Kopcińskiego / ul. Nawrot
  • Dworzec Łódź Fabryczna / ul. POW
  • ul. Kilińskiego / Park im. Sienkiewicza
  • ul. Kopernika / ul. Łąkowa
  • ul. Struga / ul. Żeligowskiego
  • ul. Pogonowskiego / ul. 6 Sierpnia
  • ul. Bratysławska / ul. Wileńska
  • ul. Bratysławska / ul. Wróblewskiego
  • ul. Bandurskiego / ul. Karolewska
  • ul. Rajdowa / SP 41
  • ul. Wileńska / ul. Grodzieńska
  • ul. Wyszyńskiego / ul. Retkińska
  • Dworzec Łódź Żabieniec
  • ul. Wielkopolska / ul. Turoszowska
  • ul. Aleksandrowska / ul. Bielicowa
  • ul. Aleksandrowska / ul. Traktorowa
  • ul. Traktorowa / ul. Rojna
  • al. Włókniarzy – Akademia Muzyczna
  • ul. Lutomierska / ul. Klonowa
  • al. Włókniarzy / Rondo Korfantego
  • ul. Hipoteczna / ul. Srebrna
  • Park przy Hipotecznej
  • ul. Zgierska / ul. Liściasta
  • ul. Zgierska / ul. Czereśniowa
  • ul. Zgierska / ul. Pstrągowa
  • ul. Zgierska / ul. Świtezianki
  • ul. Łagiewnicka / ul. Sowińskiego
  • ul. Inflancka / ul. Zagajnikowa
  • ul. Marysińska / ul. Górnicza
  • al. Piłsudskiego / ul. Niciarniana
  • ul. Rokicińska / ul. Bartoka
  • Rondo Inwalidów
  • Dworzec Łódź Widzew
  • ul. Puszkina / ul. Wujaka
  • ul. Chmielowskiego / ul. Adwentowicza
  • al. Piłsudskiego – Urząd Stanu Cywilnego
  • ul. Kilińskiego / ul. Przybyszewskiego
  • ul. Kilińskiego / ul. Zarzewska
  • ul. Przybyszewskiego / ul. Ozorkowska
  • ul. Łęczycka / ul. Poznańska
  • ul. Tatrzańska / ul. Felińskiego
  • ul. Strycharska / ul. Granitowa
  • ul. Rzgowska / ul. Dachowa
  • al. Wyszyńskiego / ul. Armii Krajowej
  • al. Wyszyńskiego pętla MPK
  • ul. Kilińskiego / ul. Tylna
  • Pełną mapę stacji Łódzkiego Roweru Publicznego znajduje się na stronie lodzkirowerpubliczny.pl




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
Łódzki Rower Publiczny
rower miejski
Nextbike Polska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....