TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Amerykanie odchudzają ulice dla rowerzystów - to się opłaca
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 24.06.2018 19:16:49
Amerykanie odchudzają ulice dla rowerzystów - to się opłaca

Szerokie, wielopasmowe ulice amerykańskich miast są coraz częściej odchudzane. "Drogowa dieta" (road diet) oznacza odzyskanie części przestrzeni przeznaczonej dotychczas dla samochodów, poprzez redukcję liczby pasów.

Zamiast 3 pasów powstają 2, lub (najczęściej) zamiast 4 – 3. Odzyskany pas zostaje z reguły przeznaczony na ruch rowerowy. Głównym argumentem przemawiającym za dietą jest zwiększenie bezpieczeństwa. Według badań, dieta "z 4 na 3" powoduje spadek liczby wypadków drogowych o 19-47%, a w niektórych przypadkach nawet do 70% (jak w Reston, w stanie Virginia).

Pomysł nie zawsze cieszy się jednak popularnością. Przeciwnicy "diet" powołują się przede wszystkim na utrudnienia w ruchu, a ich protesty są dość skuteczne. W New Brunswick negocjacje w sprawie "odchudzenia" Livingston Avenue trwały długie lata, a lokalne władze konsekwentnie unikały podjęcie wiążącej decyzji przed kolejnymi wyborami. 

Przełom nastąpił dopiero wtedy, gdy w 2014 r. trójka dzieci została uderzona przez samochód na tej właśnie ulicy, na skrzyżowaniu od dawna wskazywanym jako niebezpieczne. W Burlington City przez sześć lat trwała kampania na rzecz "diety" na ruchliwej Route 130, gdzie w latach 2012-2014 zginęło 11 pieszych. Po tym, jak zginął jeden z uczniów, w kampanię zaangażowała się nawet młodzież z miejscowej szkoły. W rezultacie z sześciu pasów zostały cztery.

Kampaniom na rzecz odchudzania dróg, sprzyjają twarde dane. Grupa badaczy Uniwersytetu Rutgersa oszacowała koszty i zyski z "diety". Zmierzono opóźnienia w ruchu samochodowym i łączny czas przejazdu po redukcji liczby pasów na feralnej Livingston Avenue w New Brunswick. Okazało się, że opóźnienia sięgały raptem 2-3 minut, a łączny czas podróży wydłużył się zaledwie o 1-2 minuty w zależności od pory przejazdu. 

To niewielki koszt, biorąc pod uwagę 38 wypadków samochodowych i 18 uszkodzeń ciała, które zanotowano na tej ulicy w latach 2007-2009 oraz spodziewany – licząc ostrożnie – 19% spadek tej liczby. Zyski i straty zostały następnie przeliczone na pieniądze, według standardowych szacunków kosztów związanych z opóźnieniami w życiu prywatnym i zawodowym, jak również z uszkodzeniem ciała lub śmiercią na skutek wypadku. Uwzględniono także koszty przebudowy drogi. Porównanie w perspektywie 20 lat wskazuje jednoznacznie na przewagę korzyści "diety". W zależności od przyjętego scenariusza zysk netto wynosił 2,5 -37 mln dolarów.

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
USA
road diet
infrastruktura rowerowa
drogi rowerowe
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....