TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Ambitne rowerowe plany Wrocławia
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 02.01.2019 19:46:28
Ambitne rowerowe plany Wrocławia

Stolica Dolnego Śląska inwestuje w infrastrukturę rowerową. Docelowo władze miasta chcą, by wszystkie osiedla były połączone drogami rowerowymi z centrum. Jakie inwestycje czeka Wrocław w tym roku?

W najbliższych latach trasy rowerowe powstaną między innymi na ulicach: Wyszyńskiego, Piaskowej, Janickiego, św. Katarzyny, Kraińskiego, Na Grobli, Walońskiej, Karkonoskiej, Hubskiej, Swobodnej, Żmigrodzkiej czy Dworcowej – wylicza Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Dwukrotne powiększenie roweru miejskiego i 7,5 km Promenady Krzyckiej

Rozpoczynający się rok będzie bardzo intensywny dla Wrocławskiego Roweru Miejskiego. System powiększy się ponad dwukrotnie. Po rozbudowie będzie liczył około 2000 rowerów i 200 stacji. Z początkiem marca na ulice Wrocławia wyjedzie 1000 rowerów, a trzy miesiące później kolejny tysiąc. W tym sezonie WRM liczył 800 rowerów.

Nowe punkty pojawią się m.in. na Jagodnie, Brochowie, Księżu Małym, Leśnicy, Maślicach, Stabłowicach, Psim Polu, Zakrzowie czy Lipie Piotrowskiej. Dzięki rozwojowi Wrocławskiego Roweru Miejskiego 60% mieszkańców Wrocławia będzie miało do najbliższej stacji rowerowej nie dalej niż 5 minut marszem, czyli około 500 metrów – podkreśla Jacek Sutryk.

Na ulicach pojawi się też 65 nietypowych rowerów: tandemów, cargo, elektrycznych, składanych, trójkołowych, dziecięcych i handbike'ów. Jak informuje oficjalny portal internetowy Wrocławia największą inwestycją rowerową planowaną w najbliższych latach będzie Promenada Krzycka, czyli 7,5-kilometrowa trasa pieszo-rowerowa wzdłuż kolejowej obwodnicy towarowej.

Jesteśmy w trakcie opracowania kompleksowej koncepcji dla całego odcinka – od ul. Grabiszyńskiej do Tarnogaju. Uruchamiając nową cyklostradę na ul. Grabiszyńskiej mamy na uwadze, że w przyszłości połączymy ją z Promenadą Krzycką, tworząc kolejny element systemu pieszo-rowerowego – tłumaczy Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia.

2 stycznia Gmina Wrocław poinformowała o oddaniu do użytku ponad czterokilometrowej trasy wzdłuż ulicy Grabiszyńskiej, którą będzie można dostać się do centrum miasta, nieprzerwanie jadąc po jednej stronie ulicy. Inwestycja kosztowała 8,7 mln zł. Budowę dofinansowała Unia Europejska, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.

- To największa inwestycja rowerowa w historii Wrocławia. Zarówno w kontekście nakładów finansowych, jak i nowej oferty dla mieszkańców. Ponad czterokilometrowa trasa biegnąca przez tak gęsto zamieszkały obszar Wrocławia to pewna gwarancja sukcesu. Jestem pewien, że już w pierwszym roku funkcjonowania trasy ruch rowerowy istotnie się zwiększy – mówił oficer rowerowy Wrocławia Daniel Chojnacki

– Co roku na inwestycje związane z infrastrukturą rowerową będziemy chcieli od teraz przeznaczać 30-40 mln złotych z budżetu miasta. Naszym celem jest wzmacniać pozycję rowerów we Wrocławiu, jako podstawowego środka transportu dla mieszkańców – mówi Jacek Sutryk.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
infrastruktura rowerowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....