TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

27 kilometrów gliwickich ścieżek rowerowych
UM GLIWICE - Opublikowano: 26.03.2010 21:13:18
27 kilometrów gliwickich ścieżek rowerowych

W ciągu roku w Gliwicach powstanie 27 kilometrów ścieżek rowerowych. W dalszych planach jest budowa kolejnych tras i zaktualizowanie koncepcji całego układu dróg dla rowerzy­stów. Mają one służyć nie tylko rekreacji, ale tworzyć alter­natywną i ekologiczną sieć komunikacyjną, umożliwiającą bezpieczne podróżowanie po mieście na dwóch kółkach. W tej sprawie sporo jest jeszcze do zrobienia.

Rozbudowa sieci ścieżek rowerowych w naszym mieście trwa od kilkunastu lat. Gliwiczanie mają do dyspozycji w sumie ponad 84 kilometry tras. Na ich wybudo­wanie lub wytyczenie wydano około 7 mln zł z budżetu miejskiego, a 2 mln zł samo­rząd pozyskał z Unii Europejskiej. –Ścieżki rowerowe prowadzą obecnie do centrum Gliwic z wielu dzielnic. Przy nich usytuowane są często miejsca ciekawe przyrodniczo, zabytki, obiekty sportowe i kulturalne. Około 20% dróg dla rowerów wiedzie przez lasy, parki i polne drogi, co sprzyja rekreacji i aktywnemu wypoczynkowi w spokojniejszych miejscach niż śródmiejskie ulice –opowiada Tadeusz Cygan z Wydziału Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego. Szukając wytchnienia od miejskiego gwaru, warto wyjechać poza miasto. Gliwickie trasy łączą się bowiem z trasami w powiecie gli­wickim i poza nim.

Planowane ścieżki mają łączną długość około 27 kilometrów. To przedsięwzięcie może kosztować w sumie około 7 mln zł. Dla trzech odcinków obejmujących 12 ki­lometrów tras są już gotowe projekty. –To odcinki wytyczone na osiedlu Waryńskie­go, w Starych Gliwicach i na Wójtowej Wsi –wzdłuż Ostropki. Będziemy modernizować nawierzchnię, ustawiać oznakowanie i mapy gliwickich ścieżek. W najbliższym czasie zorganizujemy przetarg na wykonawcę zadania, a prace mogą ruszyć w lecie –infor­muje Tadeusz Cygan.

Równocześnie trwa projektowanie czterech kolejnych tras: od ul. Bekasa na Sikor­niku –przez Trynek i lotnisko –do granicy z gminą Gierałtowice, od Sośnicy –przez Ligotę Zabrską –do ul. Bojkowskiej, od ul. Zygmuntowskiej –przez Stare Łabędy –do granicy z gminą Rudziniec oraz od ul. Zakątek Leśny –przez Las Łabędzki –do ośrodka wypoczynkowego w Czechowicach. Ich budowa może ruszyć w tym roku.

Systematycznie prowadzona jest także modernizacja istniejących szlaków ro­werowych. –Teraz kontynuujemy rozpoczętą w 2009 roku gruntowną modernizację około 12 kilometrów dróg od Placu Mickiewicza do Żernik. W niektórych miejscach musimy obniżyć krawężniki, gdzie indziej naprawić nawierzchnię. Zajmujemy się też oznakowa­niem, bo trzeba dostosować je do nowych wzorów –opowiada Tadeusz Cygan.

Bez wątpienia kłopotliwa dla rowerzystów jest jazda pomiędzy samochodami na miejskich ulicach. W tym wypadku także można liczyć na stopniową poprawę. Docelowo ścieżki rowerowe powinny być elementem układu komunikacyjnego i umożliwiać bezpieczne przemieszczanie się na dwóch kółkach. –Kiedyś wystarczy­ło postawić przy drodze znak z namalowanym rowerem i już była ścieżka. Natomiast budowa bezpiecznych traktów pieszo-rowerowych wzdłuż ulic to spory wydatek. Przy­kładowo 1,8 kilometra takiej ścieżki przy ulicy Portowej kosztowało 1,3 mln zł –pod­kreśla Tadeusz Cygan.

Warto wiedzieć, że przy okazji budowy lub gruntownych remontów ulic Zarząd Dróg Miejskich stara się tworzyć –tam, gdzie to możliwe i potrzebne –także ścież­ki dla rowerów. –Trakty pieszo-rowerowe powstały przykładowo wzdłuż nowego łącznika drogowego pomiędzy ulicami Nowy Świat i Kosów oraz przy fragmencie obwodnicy zachodniej pomiędzy ulicami Andersa i Sowińskiego –mówi Waldemar Garmulewicz z ZDM.

Wydział Inwestycji i Remontów UM informuje, że w koncepcji trzeba uwzględnić zmiany w układzie drogowym Gliwic, zaplanować następne ścieżki, zaktualizować mapy i nanieść na nich trakty pieszo-rowerowe, które powstały i będą powstawać przy nowych ulicach. Wszystkich zainteresowanych udziałem w tym pracach urzędnicy zapraszają do kontaktu pod adresami: Mariusz Komidzierski (pokój 522, tel. 32/239-11-29, e-mail: komidzerski_m@um.gliwice.pl) lub Tadeusz Cygan (pokój 520, tel. 32/239-13- 16, e-mail: cygan_t@um.gliwice.pl).
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Gliwice
ścieżka rowerowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....