Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

2 mln km krakowskiego Wavelo

infobike
06.09.2017 19:56
0 Komentarzy

Od momentu zmian, jakie wprowadziły władze Krakowa w 2016roku w systemie wypożyczalni rowerów miejskich, użytkownicy Waveloprzejechali 2 mln km.

W 2016 roku władze Krakowa zdecydowały o całkowitej zmianiefunkcjonowania systemu rowerów miejskich. Kraków jako pierwszepolskie miasto uruchomił rower publiczny, a teraz, jako pierwszepolskie miasto, uruchomił system czwartej generacji w nowym modelujego finansowania. System przestał być dotowany przez miasto,całkowita odpowiedzialność za jego funkcjonowanie zostałaprzeniesiona na koncesjonariusza, czyli firmę BikeU – informujekrakowski Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Początkowo obawiano się, że wypożyczenie miejskiego rowerubędzie za drogie i przyniesie straty. Jednak rozwiązanie –pomyślane z korzyścią dla osób, które wypożyczają rowerregularnie – okazało się wygodne, tanie i praktyczne. Co więcej,kolejne miasta pytają ZIKiT o szczegóły tego modelu funkcjonowaniaroweru publicznego (wczoraj Oficer Rowerowy spotkał się zprzedstawicielami Poznania, wcześniej prezentowaliśmy krakowskimodel przedstawicielom Aglomeracji Śląskiej i Trójmiasta).

System rozwinął się do 150 stacji i 1500 rowerów –nowoczesnych maszyn IV generacji, które są trwałe i wygodne, adzięki systemowi GPS możliwe jest nawet zbudowanie systemu bezstacji dokujących. Kraków zdecydował o utrzymaniu stacji zewzględu na uporządkowanie systemu. Dzięki temu użytkownik zawszewie, gdzie znajdzie rower miejski i nie musi korzystać z aplikacjina smartfonie. Koncesjonariusz stale dba o stan techniczny rowerów,dzięki czemu awarie usuwane są na bieżąco. Użytkownik zyskałpewność, że rower, który wypożyczy, nie zepsuje się w czasiejazdy.

Komentarze