Nową trasą rowerową z Pleśna do Mielna, która wchodzi w skład Velo Baltica, można już jeździć. Na inwestycję składają się cztery odcinki o długości 18 km. Koszt prac wyniósł ponad 7,3 mln zł.
- Ten szlak przez lata cieszył się sporą popularnością dzięki takim atrakcjom jak mieleński las, okoliczne bunkry, pobliskie piękne plaże. Oplatając region siecią tras rowerowych Pomorza Zachodniego nie mogliśmy przegapić tej perełki. Wpisanie odcinka z Pleśnej do Mielna w szlak Velo Baltica był oczywistością. Teraz, z radością oddajemy go miłośnikom rowerów – powiedział wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego, Tomasz Sobieraj.
Pięć miesięcy prac
Na otwarcie szlaku zorganizowano rajd rowerowy na nowo oddanym odcinku Pleśna-Mielno. Inwestycja została zrealizowana przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. Szlak ma 18 km długości, z czego niecałe 9 km wybudowano od zera.
Budowa rozpoczęła się pod koniec kwietnia br. i trwała niespełna pięć miesięcy. Łącznie powstały cztery odcinki, które pozwalają przejechać na rowerze przez Mielno, Chłopy, Sarbinowo, Gąski, Ustronie Morskie i Sianożęty, czyli miejscowości gdzie są takie atrakcje jak przystań rybacka w Chłopach, Latarnia morska w Gąskach, czy 16 południk koło Chłopów. Wartość inwestycji wyniosła ponad 7,3 mln zł, z czego 6,1 mln zł stanowiło dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014- 2020 – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
1100 km szlaków rowerowych
Pomorze Zachodnie ma w planach wybudowanie infrastruktury rowerowej w ramach projektu Sieci Tras, która będzie liczyła łącznie 1100 km. Wg informacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, nowo wybudowane odcinki łączą się ze ścieżkami rowerowymi, które zostały zbudowane, bądź są budowane przez lokalne samorządy. Prowadząca wzdłuż Wybrzeża Bałtyku trasa Velo Baltica po połączeniu wszystkich istniejących i budowanych odcinków, na terenie zachodniopomorskiego osiągnie długość około 240 km.
110 km tras rowerowych w rok
W 2018 roku Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego zbudował i oznakował ok. 110 km tras. Ich koszt wyniósł ponad 44 mln zł. W tym roku realizuje budowę tras rowerowych o długości blisko 290 km. Koszty budowy wynoszą ponad 75 mln zł. Wg informacji UMWZ, większość z tych inwestycji zostanie zakończona w przyszłym toku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.