11 ofert na węzeł przesiadkowy w Tarnowskich Górach

infobike
07.02.2020 16:30
0 Komentarzy

Jedenaście ofert dotyczących różnych elementów rozbudowycentrum przesiadkowego w Tarnowskich Górach oraz budowy ponad 25 km drógrowerowych w tym mieście, otrzymał w przetargu miejscowy magistrat. Szacunkowawartość planowanej do 2023 r. inwestycji to 57 mln zł.

Miasto zaplanowało budowę infrastruktury, która uzupełnioddany do użytku w 2013 r. dworzec autobusowy, przylegający do miejscowejstacji kolejowej. Na blisko 2,5 ha między dworcem kolejowym, a halą targowąpowstać mają parkingi dla samochodów i rowerów, w tym elektrycznych. Pod toramizaplanowano tunel pieszo-rowerowy, a w całym mieście – 25 km dróg rowerowychłączących główne dzielnice z centrum.

11 ofert

Nowe elementy centrum przesiadkowego to: parking typu”park&ride” na ok. 200 samochodów, stanowiska „kiss&ride” z postojem dojednej minuty, zatoka autobusowa z jezdniami manewrowymi, a także miejscapostojowe dla samochodów elektrycznych wraz ze stacjami szybkiego ładowania i100 zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów z punktem ładowania rowerówelektrycznych.

Ogłaszając przetarg w listopadzie ub. roku miastosygnalizowało, że całość miałaby powstać – w trybie projektuj i buduj – do 2023r. Miasto podzieliło postępowanie na sześć części: na centrum przesiadkowe wrazz odcinkami dróg rowerowych, na 145-metrowy oświetlony tunel pieszo-rowerowy wnasypie kolejowym w rejonie ul. Częstochowskiej (w kierunku ul. Lasowickiej)oraz na pozostałe odcinki dróg rowerowych.

Jak wynika z informacji na platformie zamówieńtarnogórskiego magistratu, w przetargu spłynęło 11 ofert. Tylko jedna dotyczycentrum przesiadkowego, nie zgłosił się nikt chętny na budowę tunelu pod toramikolejowymi (oszacowanego na 9,7 mln zł brutto). Oferta na centrum przesiadkowe– za niespełna 7,3 mln zł brutto – mieści się w założonym przez miasto budżecie9,4 mln zł brutto. W budżetach mieści się też większość spośród 10 ofert nadrogi rowerowe.

Bedą konsultacje

Miasto zapewnia, że koncepcja budowy centrum przesiadkowegoi tras dla rowerów była konsultowana z mieszkańcami, jest też przedmiotemporozumienia z miejscowym starostwem powiatowym. Całe przedsięwzięcieprzygotowano jako warty 57,2 mln zł unijny projekt pod kątem środków naniskoemisyjny transport miejski dostępnych w Regionalnym Programie OperacyjnymWoj. Śląskiego na lata 2014-20; w ub. roku otrzymał on 48,7 mln złwsparcia.(PAP)

Komentarze