TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoTram

InfoAir

Rybnik. Rowerem pod nasypem kolejowym
PAP/INFOBIKE - Opublikowano: 27.08.2019 18:15:36
Zdj. UM Rybnik

W Rybniku otwarto ważny łącznik pieszo-rowerowy, który połączył dwie dzielnice. Tunel pod nasypem kolejowym ma 13 m długości. Prace przy jego budowie kosztowały ponad 5,8 mln zł.

Przy przystanku kolejowym

Do użytku oddano pieszo-rowerowy tunel w Rybniku - przekazali PAP we wtorek przedstawiciele miasta. Tunel powstał w wysokim nasypie przy przystanku kolejowym Rybnik Paruszowiec; nasyp dotąd rozdzielał dwie dzielnice, utrudniając komunikację.

Budowa tunelu była jednym z przedsięwzięć wpisujących się w rybnickie plany zrównoważenia lokalnego transportu, a pośrednio – poprawy jakości powietrza. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) z 2016 r. Rybnik jest czwartym najbardziej zanieczyszczonym miastem Unii Europejskiej pod względem unoszących się w powietrzu pyłów PM2,5.

Tunel o długości 13 metrów

Uzgodniony z koleją tunel o długości ok. 13 m powstał bezpośrednio przy wyremontowanym w 2015 r. przystanku kolejowym Rybnik Paruszowiec, na głównej linii kolejowej Katowice - Rybnik. Dojście do przystanku było dotąd możliwe tylko od strony dzielnicy Paruszowiec. Tunel połączył ul. Mikołowską w dzielnicy Paruszowiec Piaski oraz ul. Żużlową w dzielnicy Północ.

Warte ponad 5,8 mln zł brutto prace przy budowie tunelu prowadziło od września ub. roku konsorcjum będzińskich firm Azi-Bud i Banimex. Konsorcjum to zostało wybrane w drugim przetargu, ponieważ do pierwszego nie zgłosił się żaden wykonawca. Blisko 2,5 mln zł dofinansowania pochodziło z funduszy unijnych pozyskanych pod kątem realizacji tamtejszego planu zrównoważonej mobilności.

Oddany do użytku

Jak przekazała PAP we wtorek rzeczniczka rybnickiego magistratu Agnieszka Skupień, po przeprowadzeniu wszystkich odbiorów, inwestycję oddano już do użytku. W tunelu powstał ciąg pieszo-rowerowy. Wraz z nim wykonano m.in. asfaltowe dojścia, kilka miejsc parkingowych, wiatęrowerową, zieleń, obiekty małej architektury, oświetlenie i monitoring.

Tunel otworzył dojście lub dojazdrowerem do kolei, ale też do nowych przestrzeni rekreacyjno-spacerowych w Paruszowcu. W ramach budżetu obywatelskiego na terenie byłego basenu przy ul. Mikołowskiej powstała tężnia, będąca atrakcją zaplanowanego wokół niej niewielkiego parku. W pobliżu, przy ul. Groborza, w ubiegłym roku zbudowano tor rolkarski.

Zrównoważony rozwój

140-tysięczny Rybnik stara się realizować plany rozwoju zrównoważonej mobilności. Chce m.in. w różny sposób przekonywać jak najwięcej osób do korzystania z transportu zbiorowego, ale też do chodzenia pieszo czy korzystania zrowerów – zamiast samochodów.

W ramach tych założeń w lipcu br. miasto oddało do użytku zbudowane przy unijnym wsparciu trzy miejsca przesiadkowe, służące pozostawieniuroweru czy hulajnogi i dalszej podróży pociągiem lub autobusem; jedno z nich znajduje się przy przystanku kolejowym w Paruszowcu.

Jesienią 2017 r. Rybnik oddał teżrowerzystom i spacerowiczom oświetloną, 2,5-km trasę wzdłuż przecinającej miasto rzeki Nacyny - od mostu na ul. Raciborskiej w centrum do ulicy Rudzkiej w dzielnicy Orzepowice. Bulwar powstał dzięki zbudowaniu liczącego ok. 1,4 km nowego asfaltowego odcinka między ulicami Wierzbową i Rudzką oraz przejazdurowerowego pod mostem na ul. Kotucza.

W połowie ub. roku Koleje Śląskie uruchomiły między Rybnikiem i Wodzisławiem Śląskim dodatkowe połączenia kolejowe - po raz pierwszy w woj. śląskim dofinansowywane przez lokalne samorządy. W dni robocze kursuje między nimi 27 par pociągów w ciągu doby, m.in. ograniczając korki na łączącej miasta drodze krajowej nr 78.

Aby zachęcać mieszkańców do transportu publicznego wewnątrz miasta, Rybnik wiosną ub. roku obniżył ceny biletów komunikacji miejskiej, jednocześnie podwyższając opłaty za parkowanie.

Inwestycja rybnickiego samorządu w tunel łączący obszary miejskie oddzielone linią kolejową nie jest jedyną tego typu w woj. śląskim. W lutym br. otwarto zbudowane przy współpracy lokalnego samorządu i PKP Polskich Linii Kolejowych przejście podziemne pod stacją kolejową Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Tunel zastąpił wcześniejszą, nielubianą przez mieszkańców kładkę nad torami. Zgodnie z sugestią miasta wiedzie nim także drogarowerowa.

Ta inwestycja była jednym z pierwszych elementów przygotowanego przez dąbrowski samorząd programu "Promowanie zielonej mobilności...". Zakłada on stworzenie kompleksowej oferty komunikacji zbiorowej - konkurencyjnej dla transportu indywidualnego. Kluczowym założeniem jest poprawa dostępności do miejscowych dworców kolejowych.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rybnik
tunel
droga
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....